anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 9 januari 2012

Sovit som en stock idag!!! 1 natt kvar att jobba innan jag får sova 2 nätter!!

Av anaby - 9 januari 2012 18:00

Jag hade en riktigt bra natt på jobbet!! Var så där läskigt pigg inatt   Vilket underlättar när man ska vara vaken hela natten När jag klev in bilen och skulle stänga dörren GICK INTE DET!! SKIT OCH HELVETE  Fick bara inte åt bildörren....ibland blir det så när det har snöat och kommit is kring dörren  Förra gången det hände band jag fast dörren  Kom dock på efter några km att jag kunde låsa dörren inifrån...även om den satt fast på yttersta låset och inte hela dörren som vanligt...så SATT DEN FAST!! Det blåser en hel del kallt genom dörren eftersom den INTE är stängd men den sitter då på plats i allafall  Gjorde samma sak idag!! Och när jag sedan kom hem gick det att stänga bildörren! Hmmm!! Då var det så dags 

Sov sedan som en stock och länge idag!! Var helt knäckt när jag vaknade för att jag sovit så hårt  Tog bilen ner till T idag. Hade tänkt ta hem en hel del grejer i samma veva..då är det bra att ha med sig bilen 


Började med att ge T lunch och se hur täcket satt. Allt ok  Fyllde på vatten och trampade ner hö. Och slutligen mockade vindskydd och hage. Gick lättare att mocka vindskyddet idag  Och spåret i hagen ser bättre och bättre ut för varje dag!!! T insåg efter en stund att någon ridning skulle det INTE bli idag...då motionerade han sig själv på spåret istället  Himla tur att jag ska rida imorgon!!!


Här kommer några tråkiga kort från idag:


 


Jag är jätteglad att jag kan ha halm inne i vindskyddet!! Är perfekt när T ska sova  Han ligger och sover i högra hörnet  Inte illa när man har vatten och krubba direkt till vänster....sedan lilla höhäcken inne i vänstra hörnet...sovplats till höger och saltsten i högra hörnet  


 


Lite mer upptrampat och skottat spår i hagen.



Plirande T i mörkret  Gillar hans självlysande ögon  


   


Spåret åt andra hållet..förbi höhäcken  



Jag flyttade på den 3-grenade täckeshängaren och satte den vid dörren istället. Superbra att hänga paddar och benskydd på när det bara ska torka lite. Är de helt blöta tar jag hem dem och torkar i pannrummet till dagen därpå  


          


Tränshängare som hänger ovanför täckeshängaren. Har 2 hängare här och 2 st längre in. Alla är upptagna med olika träns och jag skulle egentligen behöva 2 till Förstår inte riktigt hur det kan bli att man har så många träns...   Sadelhängare bredvid. Längst ner hänger G4:an...sedan T6:an och överst barbackapadden  Jag hade tidigare sadelhängarna på andra sidan men det blev mycket mer plats när jag flyttade dem hit. Det gäller att hitta ställen som passar och där man utnyttjar maximalt av allt utrymme 


Idag tog jag med mig trasiga täcken hem för lagning...alla flaskor med sprit och gel som jag använde till T:s spritomslag tidigare under november och december....en säckkärra som bara tar upp plats och som jag inte använder vintertid då jag drar säckarna på snön...Uvex-hjälmen...ett schabrak och lite annat smått och gott!!!


Har nu landat hemma och ska äta lite middag innan jag tar mig en dusch och dricker en stor kopp te!! Och inväntar tills det blir dags att åka iväg till jobbet 


Ha en jättebra fortsatt måndagkväll!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
Jenny

Jenny

9 januari 2012 19:22

Haha, söt bild på T med lysande ögon, det ser ut som att du har påhälsning av ett ufo vid höhäcken ;)

Visst är det konstigt att man behöver så många träns till en häst? Det är som att de skulle ha 5 huvuden vardera :p

SV: Det var ingen rolig söndag, men det är bara att ta nya tag!

Får se om jag behöver klippa henne eller ej, får ta det i morgon.

Jag ska nog se och lära av dig. Du kan inte ta emot Eyja? ;) Hon skulle behöva komma till någon med så mycket lugn och tålamod som du verkar besitta!

http://islandstokan.bloggplatsen.se

anaby

9 januari 2012 19:41

Han ser minst sagt mysko ut med sina lysande ögon;) Hi hi!!

Håller med om att det kan blir många träns till en och samma häst:O Köpgalen?? Nej då inte alls;) visslar lite försynt...

Håller tummarna att det gick bättre idag!!!

Förstår att du inte egentligen inte vill klippa henne men om det är mycket regnskållor kanske det är vårt det i slutändan...

Hade varit trevligt med att jobba med någon annan "speciell" häst emellanåt;) Tänk om kroppen bara hade orkat med lite mer...då hade jag inte tvekat att ta emot fler hästar..speciellt på sommaren!! Har fått förfrågningar här i samma stad om hästar som ingen annan vill ha eller orkar jobba med och som enligt uppgift skulle passa mig bra istället;) Typiska "Anna-hästar"!! Hur nu de är egentligen...Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Kerstin

Kerstin

9 januari 2012 23:20

Ha en bra jobb natt!

http://stallrosen.boggplatsen.se

anaby

10 januari 2012 02:30

Hittills har natten varit väldigt bra!!! Allt har flytit på och jag har hunnit med allt som står på schemat:D Känner mig fortfarande pigg efter drygt halva natten!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards