anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 5 februari 2012

T står inne och tinnar upp i några timmar:) Peppis hemma från utställningen:)

Av anaby - 5 februari 2012 16:55

Jag tog mig faktiskt ur sängen vid 13.00-tiden som jag hade planerat  Dock var jag jättetrött...inte så konstigt  Gjorde mig en stor kopp med te för att "vakna till & tina upp"...blir alltid frusen när jag har jobbat natt och sovit lite 

L-O var redan hemma från utställningen!!! Och det hade gått jättebra  Domaren tyckte väldigt mycket om Peppis!!! Han fick trevliga omdömen MEN tyvärr har han för mycket brunt och svart i pälsen för att vara rastypisk  Så det drog ner på poängen. Nu blev han 2:a istället för 1:a MEN vi är JÄTTENÖJDA ÄNDÅ!!! Allt kring hans typ och kroppställning var med betyg väl godkänt  Och det är samma hund som kommer hem igen  Han hade skött sig jättebra och inte skällt en enda gång!!! Han har verkligen ett superbra och trevligt temperament den där hunden 


 


Vacker som en tavla  Men som man även ser på korten har han mycket brunt och mörkbrun/svart i sig... för oss gör det absolut ingenting!!! Jag tycker han är så otroligt fin och annorlunda i just färgen mot för andra norrbottensspetsar  




   



 

Nu väntar 1 utställning till för Peppis i år!! I slutet på april  Det ska bli riktigt spännande att se vad han får för bedömning där Förhoppningsvis blir det även några jaktprov för både Peppis och Atlas under hösten  


Såg lite på TV och piggnade till och tinade upp  ...innan jag tog bilen ner till stallet. Hade med mig varmvatten som T fick att dricka inne i boxen. Gick och hämtade honom ganska omgående så att han fick äta sin lunch inne idag. Tog hem vintertäcket på tork och för att värma upp i några timmar och tog istället på honom magnettäcket. Han var riktigt lugn och fin inne i boxen

Han ska få stå inne i några timmar och sedan åker vi ner efter middagen så att L-O kan slå på tappskon. Blir väldigt bra att kunna rida imorgon  Ska dessutom endast bli kring -12 grader då  RENA RAMA SOMMAREN 

Innan jag åkte hem med täcke, krubba (som också behöver tina upp) och annat mockade jag och gjorde iordning allt ute i vindskyddet så att jag bara kan släppa ut honom där när vi är klar med tappskon. 

Nu väntar middag och när T är klar senare ikväll ska jag ta mig en varm dusch och ett fotbad!!! Ska bli så otroligt skönt  

Nej, dags att lägga på en rem med middagen!! Magen kurrar ordentligt nu  Det var 12 timmar sedan jag åt någonting 

Ha en superduperjättebra söndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby               

 
 
Bonnie

Bonnie

5 februari 2012 23:25

Kul med utställning! Tänkte ju ställa ut Hydran som veteran sen, hon är ju ställd tidigare så det kan ju vara kul:)

Himla söt är han ju din vovve!

http://teamkarlsson.blogg.se

anaby

6 februari 2012 22:07

Det var jättekul att det gick så bra på utställningen:D Vi är jättenöjda!!!

Åhhh!! Vad trevligt att ställa ut henne som veteran:D

Han är söt som en docka Peppis!! Så otroligt fin, lugn och världens snällaste hund:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Kerstin

Kerstin

5 februari 2012 23:31

Men det var ju ok ändå. :)
Ja allt kan verkligen behöva tinas upp nu.

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

6 februari 2012 22:10

Vi är jättenöjda med resultatet på utställningen!! Färgen kan vi inte göra så mycket åt...men att han är korrekt i kroppen känns riktigt bra:D

Man känner sig minst sagt stel när det är så här kallt ute:S T var nöjd med att stå inne i 3 timmar..sedan ville han ut;) TOKHÄST!!! Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Anna

Anna

5 februari 2012 23:53

sv:tack! han gör sig så bra på bild:D

kom på att jag skulle tagit broddar med när jag skickat iväg det,lagom irriterande..suck

http://annashastliv.blogg.se

anaby

6 februari 2012 22:13

Visst är det irriterande när man just skickat iväg beställningen och de hunnit skicka när man kommer på VAD man har glömt:S Har hänt mig också flera ggr!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Nina

Nina

6 februari 2012 12:14

Jag tycker Peppis är jättesöt! Jag har nog aldrig sett en norrbottensspets förut, varken på bild eller i verkligheten. Men jag hade en föreställning om att alla spetsar ska vara långhåriga, men så är det alltså inte?

http://stallskogalund.blogg.se

anaby

6 februari 2012 22:18

Peppis är verkligen söt som en docka!! Nej, precis som du säger är de inte långhåriga men inte heller korthåriga utan någonting mitt emellan. Ganska lätt päls att sköta om man borstar dem emellanåt:D

Vanligtvis är en norrbottensspets nästan helvit med lite brunt på. Så Peppis är nog väldigt annorlunda med så pass mycket färg. Han hade en syster i samma kull som var ännu mer svart på i ansiktet...medans de andra valparna var vita med lite brunt på. Vi hade 2 st valpar och välja på och valde då Peppis:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards