anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 14 juni 2012

Äntligen säger jag bara!!! Att äntligen få ett besked efter 18 år!!!!

Av anaby - 14 juni 2012 08:33

1994 när vi flyttade från Västerås och hem höjde jag min inkomst på Försäkringskassan. So far so good!!! När jag sedan blev långtidssjukskriven 2001 och skulle göra en ny höjning av lön fick jag avslag??? Ok, vad är problemet egentligen?? Tror Försäkringskassan INTE att man får höjd lön på 7 år?? Orkade INTE ta tag i problemet utan kände bara att ok...jag provar senare istället...vilket inte blev av....så klart   Nu provade jag än en gång efter 11 år att göra en höjning i samband med min operation för någon månad sedan och året är då 2012....skrev den här gången ner min "taxerade" inkomst från min Deklaration från Kommunen som är min arbetsgivare. Hade ingen större förhoppning om att Försäkringskassan skulle förstå att min lön faktiskt har höjts sedan 1994....det har ju INTE funkat tidigare   Dock får man ju hoppas att de till slut förstår att lönen faktiskt har blivit högre under 18 år  Jag menar...alla som jobbar får löneförhöjning så gott som VARJE ÅR!!!! INGEN JAG KÄNNER HAR HAFT SAMMA LÖN I 18 ÅR... HITTILLS  

Fick mitt besked under veckan men öppnade det inte förrän idag   Har funderat på HUR jag ska svara om jag fick avslag igen?? Mina funderingar har gått till HUR man ska övertyga Försäkringskassan om att lönen faktiskt har blivit höjd under 18 år??? Jag verkar ha fått en vettig kvinna som min kontaktperson så jag hade ett hyfsat gott hopp om att någon typ av förändring skulle komma till skott....

Och äntligen efter 18 år fick jag min "lönehöjning" eller "rätt lön" kanske man ska säga...på Försäkringskassan!! Tänk att det ska ta så många år!!! Jag har ju inte brytt mig om att kämpa för att få rätt lön/ersättningen och en rejäl höjning med lönen från 1994 då jag inte har varit långtidssjukskriven på 11 år. Kan dock tänka mig att min nya kontaktperson har gjort ett bra jobb den här gången Rimligtvis borde det stå i mina papper att jag har sökt om en höjning tidigare...och hur många år sedan det var    OM det skulle hända någonting känns det bra att faktiskt få ut den ersättning man har rätt till Man kan ju faktiskt bryta både armar och ben i olyckor även om man hoppas att man slipper....så klart!!!

Kan säga att hädanefter kommer jag att höja min ersättning/lön på Försäkringskassan VARJE ÅR när jag har fått min Deklaration!!! Då kommer jag ihåg att göra det och kommer INTE att hamna i den här sitsen igen  

Nu känns det skönt att kunna andas ut och det är dags att släppa detta för ett tag framöver  

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards