anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 6 juli 2012

Sovit dåligt och vaknar med huvudvärk:(

Av anaby - 6 juli 2012 08:50

Jag har sovit riktigt dåligt inatt och vaknade med huvudvärk  Orsak: Den envisa och eländiga muggen  

Den har ju blivit MYCKET bättre men den finns fortfarande kvar...uppskattar att det är 1/3 del eller 1/4 del kvar. Vill bara att den ska FÖRSVINNA HELT NÅGON GÅNG!!!

Bestämde mig under natten när jag inte kunde somna om att ringa min veterinär nu på morgonen. Förhoppningsvis skulle han INTE vara på semester än!!! Var med skräckblandad förtjusning som jag slog telefonnr och fick upptaget ton  Förhoppningen om att någon annan pratade med honom var stor!! Efter ca 10 min kom jag fram och kunde prata med honom om mitt dilemma  Jag känner mig väldigt stressad att jag ska hamna i samma sits som förra sommaren då jag ringde och bad om kortisonsalva FÖR SENT....är övertygad om att ifall jag hade ringt i tid efter att ha provat behandla själv i någon vecka... då hade jag INTE behövt hålla på och behandla med allt möjligt i 6 månader för att få bort det  Helt och hållet mitt eget fel!! Men man lär ju av sina misstag så att säga!! Vi kom överens om att vi ska köra en "14-dagarskur" med kortisonsalvan igen. Det är så pass lite kvar så förhoppningsvis försvinner det under den här 2:a behandlingen  Jag håller verkligen tummarna!!!

Ska åka och hämta ut receptet vid 11.00-tiden idag. Känns extra bra då jag åker till stugan på måndag. Planen är att åka hem varannan dag och tvätta och smörja. Den dagen jag inte är hemma får pappa smörja. När jag ändå åker hem kan jag ta med mig några hölass hem. Det innebär att jag kommer att få hem 6 st höbalar under nästa vecka  Jag slår så att säga "2 flugor i 1 smäll"  Just nu känns det jättebra och nu kommer jag nog att kunna sova riktigt gott inatt  

Ska snart gå ut och skölja bort Hibiskruben och smörja med kortisonet och sedan äta frukost!! Dagen börjar i allafall bra  

Planen för idag är att tvätta, vika tvätt, fixa i rabatterna, mocka hage och paddock, sanera lite i hagen och kolla elbandet runt hela hagen eftersom jag åker bort på måndag. Himla tur för mig att det är så fint väder när jag ska vara ute så mycket idag  

Ha en fortsatt jättebra fredag!!
Chilla lugnt  
Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards