anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 15 augusti 2012

Av anaby - 15 augusti 2012 20:14

Jag började se på en DVD idag....Leila bakar...himmel så inspirerad man blir  Har flera recept som jag VILL BAKA framöver  HÄRLIGT!!!
Hann med att göra middagen medans L-O var ute med hundarna på prommis efter jobbet  

Sedan har jag tvättat en till stor matta... den vi har i kallfarstun....är REJÄLT dammig då alla går in med skorna på den  Även ungdomarna som ska 1 våning upp   Den kommer verkligen att bli otroligt ren nu!!

T stog här uppe vid huset vid 20.00-tiden så då passade jag på att fixa allt kring muggen. Nu är det INTE mycket kvar!!! Lite, lite i karlederna..syns knappt och sedan 1 sårskorpa vid kotan och 1 vid kronranden på olika ben  Det känns verkligen som om Hibitanekrämen och flybootsen har gjort STOR verkan under dagen Sedan att han kan gå "utan" någonting nattetid har nog också hjälpt till en hel del. NU ÄR DET SNART ÖVER!!! JJIIPPIIIEEE SÄGER JAG BARA!! Bilder kommer imorgon  

Nu sitter jag och ser lite till på Leila bakar innan hästhoppningen börjar på Eurosport kl.20.45 De visar tävlingarna från Falsterbo!! Då får man se Jens fina runda med Lunatic  

Jag firar mattvätten och den snart "övergående" muggen med 1 glas vin, sura remmar och ett gott te  

Imorgon är en ny dag och då ska vi ut på ridtur jag och T  

Ha en fortsatt jättebra onsdagkväll!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 15 augusti 2012 14:04

Idag är det vilodag för T och "jobbardag" för mig här hemma  Sol och otroligt fint väder ute!! MEN VARMT SÅ ÄNDA IN I BÄNKEN  

Satte igång med att fixa allt kring T direkt efter frukosten. Först muggtvätt.....nu är det bara några små prickar kvar  DET KÄNNS HELT UNDERBART BRA!!!

Fortsatte sedan med att  sätta igång sista mattvätten innan jag fyllde på nytt vatten i sommarhagen. Gick ner till stallet för att mocka ur vindskyddet och fylla på vatten i hinkarna. Passade sedan på att städa klart nere i källaren och torka golven där. Ingen rast ingen ro så när källaren var klar gick jag ut för att mocka ur sommarhagen...igen  Såg nämligen när jag gick ner för att mocka ur vindskyddet att T bajsat en del på "spåret"....gillar inte när det är mycket bajs där så att han halkar när han galopperar upp & ner som en halvtok  Jag såg även igår att på det "nedre spåret" där han nästan aldrig går var det REJÄLT med bajs. Har inte mockat där alls under hela sommaren. Så det kändes som om det var dags nu!! Det blev 1,5 skottkärror från "andra" spåret och en halv skottkärra från själva "spåret". Skönt att ha det gjort och nu behöver jag inte mocka igen förrän på söndag eller måndag  T tyckte att det var trevligt med sällskap idag så han föjde med mig och stog på lite avstånd när jag mockade idag  Han gillar att SE vart jag är och VAD jag håller på med  



Hannibal Lector?? Nej, bara "Lill-plutten" i flugmask  


 


Mörkt mobilkort taget MOT solen...suck!!! Idag behöver vi ALLA dricka mycket mängder vätska i värmen!!!


Nu har jag just druckit upp min fruktsmoothie som jag gjort själv  Det blev nekatiner, banan och kiwismak idag.  God som bara den och med en massa vitaminer  Nu ska jag dricka lite kolsyrat vatten med passionsfruktsmak  Och titta på en DVD som jag har köpt...Leila bakar....kanske hittar jag någonting nytt, gott fikabröd som man kan göra!!! Gillar när det är gott och går snabbt att göra  

Nu är det chill i soffan som gäller tills det blir dags att börja med middagen...idag blir det spagetti och köttfärssås!!
Ha en fortsatt jättebra onsdag!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  
 

Av anaby - 15 augusti 2012 10:37

Tyckte att den här var intressant!!!



Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards