anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 15 april 2013

1 natt kvar att jobba!! Tyvärr har det regnat här...rejält :(

Av anaby - 15 april 2013 17:40

Jag märkte under natten att det regnade...men när jag åkte hem var det uppehåll. Sedan när jag vaknade var det rejäl blåst och regn  Det enda som känns bra med regnet är att snön försvinner!!! Men det blir ju så himla blött och geggigt ÖVERALLT  

När det var dags att gå ner till stallet hade det slutat regna!! Tjjjooohhooo!! Alltid något positivt!!!

Det har börjat tina upp ganska skapligt på åkern nu...spåret som pappa har skottat är nu helt rent från snö och det har krympt avsevärt på höjden resten av snön  Blir nog bra det där  

Den tillfälliga sjön på baksidan var större än någonsin idag  


 


Jag kunde konstatera att det var mer än dubbelt så mycket vatten idag från igår.....


 


Lite skillnad från igår  



Också från idag..och säkert tre ggr så mycket åt höger där vi måste gå för att ta oss ut på vägen....


 


För skojs skull tänkte jag se HUR djupt det var idag?? Rätt så djupt på vissa ställen   


 


Eller vad säger ni??


Det såg riktigt bra ut inne i vindskyddet...tack och lov  Endast lite blött alldelens vid ingången...vilket var väntat. Idag har jag äntligen kommit ihåg att fota järnkrattan!!!


   


Den är inte så stor men funkar hur bra som helst!! Helt oumbärlig nu när det är blött och man ska få någon typ av ordning på gruset  


 


Så här ser det ut idag. Helt ok!! Det blötaste är där taket inte täcker så att säga. Men som sagt...imorgon ska det vara strålande sol så då lär det nog torka upp riktigt bra  


  T hade varit ute och spatserat i utbyggnaden och ätit bra ut ur stora höhäcken trots regnet. Pälsen hade torkat så det gick bra att borsta honom. Och eftersom det inte fortsatte att regna fick "Herr´n" vara utan täcke...vilket han nog uppskattade  Idag gick det ganska fort i stallet   Jag mockade endast vindskyddet....drog ut det sista av höet från stora höhäcken...fyllde på vatten i Termobaren....borstade och fixade med balltrampet och krattade gruset så att det blev iordning igen  KLAR!!!!

Gick hem för att äta middag och snart ska jag hänga lite tvätt och packa matsäcken till jobbet. Känns skönt att ha "gjort bort" 1 natt och endast ha 1 natt kvar att jobba innan jag får sova i 2 nätter hemma och ladda batterierna till helgens jobb  UNDERBART!!!

Ska fortsätta att svara på kommentarer under kvällen!!!

Nej, dags att lägga på en rem gott folk!!
Ha en jättebra fortsatt måndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
Lisa

Lisa

15 april 2013 20:55

Sv: Ja, denna årstid är verkligen inte speciellt rolig.. Här har det också spöregnat idag. Riktigt skitväder :( Men men, snön far fort, det är väl en fördel!

Ja, jag bor ju i Lycksele så vi har ju bara drygt 5 mil till stugan, nära och bra! Man kan åka dit lite när man vill. Sen så har sambons familj stuga i Klimpfjäll, så då brukar vi åka dit på påsk istället :) Detta år blev det tyvärr inget, men nästa ska vi försöka ta oss iväg!

http://gentleseat.blogg.se

anaby

20 april 2013 15:56

När det är lerigt och blött blir man så less:( Tur att det bara är en kort period man behöver stå ut och att de sedan vänder:D

Åhhh!! Vad trevligt att du ocks bor i Norr:D Vi har ca 8 mil till stugan. Vi åker några helger på våren och hösten och brukar tillbringa 2 veckor där under sommaren. Eftersom det inte är så långt hem kan jag åka hem och kolla till T om jag vill:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Ylva

Ylva

16 april 2013 09:02

Vi har vattenland här också.. Det finns två bra saker med det. Dels det du skrev, snön försvinner men också att det finns massor av ställen att ha vattenterapi med Emiro! :D

http://www.ylvablom.se

anaby

20 april 2013 16:00

Det är tur att det finns något positivt med en massa vatten;) Hi hi!! Här har det torkat upp massor i slutet på veckan. Det har både varit sol och många + grader och sedan har det blåst rejält i några dagar. Snön på åkrarna har bara försvunnit!!! Helt otroligt!! Nu känns det som om våren är på väg "på riktigt":D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
marianne

marianne

16 april 2013 09:38

Fy fasen vad jag är trött på dessa sjöar och kladdiga vägar nu.
Skönt att lösdriften börjar torka upp nu ialla fall.

Jag har ju också lagt ut bilder på vattensamlingar på vägen.

I går morse regnade det här med, pållarna fick täcken på, men på förmiddagen kom solen och täckena åkte av. Regnet tar förstås bort snön, men det är snart leråker överallt :(

http://marremams.blogg.se

anaby

20 april 2013 16:11

Jo, man är måttligt less på dessa sjöar och geggiga vägar nu:( Lösdriften är helt torr nu och hagen ser riktigt bra ut efter det fina vädret som varit i slutet på veckan:D Det finns en ljusning så att säga!! Hi hi!!

Jag såg vattnet på vägen på bilden du hade lagt ut:O SKIT SÄGER JAG BARA!!

Det är det som är så irriterande med regnet...bra för att snön försvinner men det blir lervälling sedan:( Usch!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
marianne

marianne

16 april 2013 09:50

Det där med vem som ska drabbas och inte är en fråga,
vem ska hamna i missbruk och vem kan hålla sej i ett normalt förhållande till saker och ting?

I går hände något riktigt äckligt här, en bussolycka i en korsning från stora vägen in mot byn.
En lasbil körde in i bussen som höll på att svänga, den var full med gymnasieelever. Marias dotter skulle suttit på den bussen egentligen, man hon hade fått sluta lite tidigare så hon kunde åka med Lollo och Msria hem i bilen istället. En av hennes kompisar satt på det stället bussen blev träffad och är tydligen allvarligt skadad. Vad är det som bestämmer vem som ska drabbas?

Det går förstås inte att jämföra med Magnus olycka nyss, men två chockartade upplevelser på mindre än en vecka och båda med lycklig utgång.....(alltså för Linda och Magnus)
Vem bestämmer så´nt?

http://marremams.blogg.se

anaby

20 april 2013 16:15

Som du säger så är det svårt med vem som drabbas eller inte! Jag och min syster är väldigt olika som personer men har samma uppväxt och värderingar hemifrån. Så det verkar som om mycket verkar ju ligga i personlighet och arv också...hur ens liv slutligen blir.

Mvh Anna & Tabasco:)

Usch vad otäckt med bussolyckan:O Vilken tur att Marias dotter INTE åkte med!!

Du har haft nog av chockartade upplevelser på ett tag nu känns det som!!

 
Nina

Nina

16 april 2013 11:14

Ja fy för detta regn!
Hos oss har det regnat både fredag och lördag och i går. Det är så lerigt och äckligt överallt att man kan få spader :-)

Jag har bara jobbat ett dygn nu, sedan är jag ledig till fredag kväll då jag går på helgskiftet.

http://stallskogalund.blogg.se

anaby

20 april 2013 16:44

Jag blir snart allergisk på regnet:( Vill ha vår NU och helst igår!! Men det har faktiskt som tur är varit riktigt fint här under helgen och mycket snö har försvunnit:D Det gillas skarpt!!

Hoppas att du har haft en bra jobbarvecka!! Min har varit riktigt bra hittills. Känns dock skönt att bara ha 1 natt kvar nu!!

Ha de jättebra så länge och sköt om dig!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards