anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 18 september 2013

Lugn em och kväll! Välbehövligt!!!

Av anaby - 18 september 2013 21:42

Det blev tyvärr inget möte med Umåker idag!! Vi fick lov att ändra av olika orsaker. Så nu är det bestämt på fredag kl.10.00 istället  Jag är glad att det blir av den här veckan när jag är ledig  

När jag fick besked att mötet var flyttat gick "luften ur kroppen"  Jag är ju inte frisk än men jag vill ju så gärna göra saker och ting ändå!! Det känns lite jobbigt när energin "bara" försvinner från kroppen   Nu blev det en lugn em och kväll med Scream-kavalkad istället!! Jag har hunnit med att se 1:an och 2:an och ska nu börja på 3:an  Galen kvinna?? Förmodligen  

Jag har nyss kommit hem från stallet. Det har regnet till och från hela em och kvällen och nu blev jag lite "curling-matte" och åkte ner för att mocka, ge hö och pussa på T  Han stog faktiskt inte inne i vindskyddet när jag kom ner!!! Tog inte på honom något regntäcke då det är 14 grader varmt...han kokar upp då  Och risken är också att det inte är så mycket kvar av täcket tills imorgon  Så han får vara utan!! Jag tänkte åka ner efter frukost imorgon och ge mer hö och se hur mycket det regnar då. Är det mycket regn får han hellre på sig ett täcke på dagen eftersom han gärna går och betar i regnet på dagen....som jag sedan kan ta av under kvällen. Jag får se hur det ser ut imorgon!! Min räddning med täcken är att han gärna står inne i vindskyddet och äter hö när det regnar mycket  

Det ska regna hela dagen imorgon så jag har redan bestämt att T ska vila. Jag ska pyssla med lite annat här hemma och även besikta bilen. Det blir jättebra att rida varannan dag den här veckan!! Då har jag chans att "komma igång" på ett lugnt och bra sätt med min kropp  Hälsan är viktig!!!

Nej, nu ska jag inta horisontalläge i soffan och se på Scream 3  

Imorgon är en ny dag med nya möjligheter!! Då jag förhoppningsvis är ännu piggare!!! HÄRLIGT!!!

Ha en fortsatt jättebra onsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards