anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 11 november 2012

Av anaby - 11 november 2012 15:30

Då är vi framme vid vecka 45!! Himmel vad tiden går snabbt  


  • Rida T 4 ggr - CHECK 5/11, 6/11, VILA, 8/11, 9/11, VILA, VILA
  • Jogga 2 ggr - Prommis med Peppis ca 2,5-3 km 10/11
  • Hovis tid - CHECK lördag 10/11 kl.12.00. Ringer mig på fredag om exakt tid. CHECK lördag 16.00
  • Fylla på vatten i Termobaren - CHECK 5/11-1 hink, 6/11-1 hink, 7/11- 2 dunkar, 8/11- 1 hink, 9/11-2 dunkar, 10/11- 1 hink, 11/11-2 dunkar
  • Magnetpaddar framben - CHECK  Höger fram: magmagnet 8/11 ca 2 timmar, lindad nattetid. Bägge fram: magnetpaddar 9/11 ca 3 timmar, lindad höger fram nattetid. Bägge fram: magnetpaddar 10/11 ca 2 timmar, olindad nattetid. Bägge fram: magnetpaddar 11/11 ca 1 timme, olindad nattetid.
  • Spån till vindskyddet - CHECK 5/11- 1 säck
  • Foder och strö inköp - CHECK 9/11 köpt 1 lusern + 1 torvmix
  • Fylla på hösäckar - CHECK 8/11-12 säckar
  • Fylla på höhäckarna - CHECK 5/11-1 hösäck i lilla, 6/11- 1 hösäck i lilla + 4 i stora, 10/11-1 hösäck i lilla, 11/11-1 hösäck i lilla
  • Plocka in elbandet från sommarhagen - CHECK 5/11
  • Plocka in elbandet från paddocken - CHECK 5/11
  • Sätta fast elbandet på åkern - CHECK 6/11
  • Sätta fast elbandet på utbyggnaden på vinterhagen - CHECK 6/11
  • Dra upp 4 stolpar vid ingången uppe vid huset - CHECK 6/11
  • Ställa in de resterande "oanvända" stolparna under tak -  CHECK 6/11
  • Lägga ut elkabeln till utbyggnaden till vinterhagen -
  • Rensa lite i utbyggnaden av vinterhagen med hjälp av häcksax och stor sekatör - CHECK 7/11
  • Byta trasiga isolatorer, skarva elband och ta ner skyltar - CHECK 7/11
  • Knorrat vissa hörnstolpar och satt på buntband på övre hörnelbandet - CHECK 8/11
  • Plocka bort 3 bommar från åkern -  CHECK 2 bommar 8/11,
  • Städa bilen -
  • Rensa ur garderober -
  • Städa - CHECK 6/11, 11/11
  • Storhandla mat - CHECK 7/11
  • Tvätta - CHECK 5/11, 6/11, 7/11, 8/11, 9/11, 10/11
  • Kolla på transporten VAD som behöver bytas ut och VAD som kan åtgärdas själv -
  • Sätta upp medicinskåpet i skrubben -
  • Pyssla och fixa med sånt som jag inte hunnit med som gäller T bla spikmattetäcke, spikmattenackband, reflexhuva, göra pannband!!!
  • Se vad MER som ska säljas och lägga ut på bloggen.
  • UMGÅS MED NÄRA OCH KÄRA UNDER LÅNGLEDIGHETEN   CHECK ALLA DAGAR  

Den här veckan kommer jag inte att skriva när jag mockar i vindskyddet och hagen då det görs dagligen.

Mvh anaby 

Av anaby - 11 november 2012 15:10

Tog sovmorgon imorse. L-O åkte inte på någon älgjakt utan det blev fågeljakt med Peppis istället....och senare på fm. Atlas var rastad & matad innan de åkte iväg. Kan säga att Atlas har inte varit riktigt nöjd att vara ensam idag  Men det är otroligt nyttigt för honom att vara ensam emellanåt  

Tog det lugnt på fm och såg på några avsnitt av Dallas innan jag packade in sista tunnan med eldningspellets och åkte till stallet. Med den sista pelletsen blev det riktigt mycket i boxen. Får se om jag blöter lite till sedan när vi har fyllt på pellets här hemma.

T fick på sig magnettäcket och magnetpaddarna fram idag medans jag dolade på med annat. Uppskattningsvis hade han magneterna på sig i ca 1 timme idag. Frambenet lite, lite svullet men om man jämför hur det såg ut i torsdags är det STOR skillnad  Mockade, fyllde på helt nytt vatten i Termbaren och fyllde på med 1 hösäck i lilla höhäcken. Får se om jag fyller på stora höhäcken imorgon eller på tisdag. Vill att det ska torka upp lite innan jag fyller på där ute....är ju väldigt lerigt i hagen igen..suck!!! NU FÅR DET GÄRNA SLUTA REGNA SNART  

När T var klar gick jag in för att fixa med boxen och göra iordning till kaninen. Hon blev minst sagt glad att få flytta in i boxen igen 

Packade in det som skulle hem i bilen och när jag kom hem igen var Atlas i upplösningstillstånd  Han fick stanna ute en stund tills jag fixat lite i källaren. Sedan när han var LUGN fick han komma in  Det var en överlycklig hund som sprang direkt upp på bron för att få komma in  

Sedan har jag dolat på lite här hemma och städat lite i köket och röjt undan lite överallt. Jag har även kokat hjortronsylt (fick hjortron av snälla svärmor förra helgen  ) och bakat en kladdkaka!!

Det är ju FARS DAG idag!!!! Vi ska beställa mat och sedan fika lite äppelkaka och kladdkaka här hemma  

Ska snart ta mig en dusch och sedan fortsätta med röjningen här hemma. Blir bra då jag inte kommer att ha tid med någonting sånt imorgon!!! Har planerat in annat nämligen  

Nej, det är väl dags att sätta igång så att jag hinner med allt tills det blir dags att äta!!
Ha en fortsatt jättebra FARS DAG!!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards