anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 16 mars 2013

Årets första bad i badtunnan:D

Av anaby - 16 mars 2013 00:02

Det går nog knappt att beskriva den underbart härliga känslan när jag klev ner i badtunnan  Det var över 1 år sedan jag badade sist!! Och det beror på mina blödningar som jag hade tidigare....och sedan även min operation som jag gjorde i mars 2012. Men var det äntligen det dags igen!!

Det var helt fantastiskt skönt!! Vi brukar ha kring 38-40 grader varmt...lagom  

Nästa gång blir imorgon  

Nu väntar en dusch och sedan bädden!! Kan knappt hålla ögonen öppna längre  

Jag kommer definitivt att sova GOTT inatt!! Hi hi!!

Sov gott!!
Mvh anaby  

 
 
marianne

marianne

16 mars 2013 11:01

Gud vad skönt det verkar vara med badtunna, jag har tjatat och tjatat, men det är inte lätt att få en envis finne med på sina idéer :) Här finns inte ens ett badkar inomhus :(

att vara på kurs när man är van att röra sej på arbetstid, det är jobbigt, dessutom är du ju inte ens van att jpbba på dagtid....
jag tycker man blir alldeles konstig i magen när man sitter still så där länge och äter så stadigt som det brukar bli.

Ja missade visst att kommentera det inlägget om att ta bort hästen, men du vet vad jag tycker....hemma i hagen, och ingen annan än jag och veterinären.

VAd konstigt det ser ut i T´s öra ?! Hoppas ni kommer på vad det är och att det inte besvärar honom.

http://marresmams.blogg.se

anaby

16 mars 2013 15:59

Det är helt underbart med en badtunna!!! Vi har haft våran i 10 år nu konstaterade vi igår:O Helt otroligt vad tiden går fort!! Vi har inte heller ett badkar inomhus därför är det så härligt med en badtunna:D

Det är otroligt jobbigt att sitta stilla en hel dag när man inte är van:S Och sedan "äta som en häst"...

Jag förstog nästan att du tycker likadan som mig angående inlägget om att ta bort hästen.

Jo, det ser jättemärkligt ut i örat!! Jag har nog hittat på internet vad det kan vara...en typ av vårta i örat som kallas för aural plaque. Man gör ingen åtgärd om de är små då de oftast inte besvärar hästen. Så vi får se vad det blir för behandling på den som är större. Fortsättning följer under nästa vecka!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Ingen bild

Sari

16 mars 2013 13:26

Oh va skönt det låter! 38-40 grader!
Hur kallt var det ute när ni badade i tunnan? Mössa på, antar jag? Hihi!
Ha en underbar lördag! Med vänlig hälsning, Sari

anaby

16 mars 2013 15:50

Det är så OTROLIGT SKÖNT att bada i badtunnan ♥ Det var nog kring ca - 13-15 grader när vi badade igår kväll. Det känns bäst att sitta i badtunnan när det är kring minst -10 och kallare:) Jo, du har helt rätt.....man måste ha mössa när man sitter i badtunnan på vintern;) Gissa om det ser roligt ut med vintermössa och baddräkt;) Hi hi!!

Ha en jättebra och underbar lördag du också!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Ylva

Ylva

17 mars 2013 14:25

Å, vad härligt. Jag var i Drevdagen för några år sedan när min kompis gifte sig, då badade vi badtunna. Det var säkert -20 ute då. Det var så häftigt och härligt att sitta där med mössa på och dricka en öl. :)

http://www.ylvablom.se

anaby

19 mars 2013 19:17

Härligt!! Då har du också provat att bada badtunna:D

Det är helt underbart att sitta i badtunnan och chilla och speciellt på vintern!!! Det ultimata är att sitta när det är kring -10-20 grader:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards