anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 18 juni 2013

Händelserik dag idag igen;)

Av anaby - 18 juni 2013 23:00

Dagpersonalen var sen imorse så dagen började inte bra och det fortsatte i samma anda  Efter 3 timmars sömn steg jag upp och intog lite vätska. Sedan blev det att gå ut och rida på T. Idag invigde jag paddocken...eller rättare sagt att göra iordning honom inne i paddocken. Otroligt skönt att inte behöva gå ner till stallet  Jag har all utrustning jag behöver här uppe i källaren  Idag blev det en uteritt till kyrkan. Jag red på åkern vid ladan tills vi kom upp vid vägen mot älvutsikten. Sedan blev det trav tur & retur och sedan in på åkern igen och skritta där. Lite trav på stora vägen innan vi svängde in på åkern bredvid vägen och skrittade där fram till grannen i det röda huset då vi red ut på vägen igen. Skritt på vägen fram till växthusbacken. Där travade vi till kyrkan. Vände och travade en kort bit och satt ner i sadeln. Sedan skritt fram till sista travsträckan. Han kändes helt ok i traven idag. Har inte legat på förrän på slutet och känns ganska pigg och aktiv i traven. Kändes väldigt trevlig sista sträckan när jag satt ner och fick ihop honom lite mer  Mycket beröm och sedan skrittade vi på vägen fram till grannen i det röda huset innan vi kom ut på åkern bredvid vägen igen. Lite skritt på vägen tills vi kom in på vår egen åker och kunde skritta hemåt genom inhägnaden på åkern.

T fick mat, magneter och flugmedel på sig. När jag kom in med all utrustning i källaren igen hittade jag inte nyckelknippan?? MEN SUCK!! Jag som inte någonsin har tappat bort några nycklar!! Letade överallt.....x flera...både nere i källaren...uppe i lägenheten och i magväskan  Men INGA nycklar  Tog med mig en kratta och gick ut till paddocken. Tänkte att OM jag hade råkat tappa dem i gräset kanske jag kunde hitta dem med hjälp av krattan. Men INGA nycklar i sikte. Började nu ge upp hoppet och jag funderade nu på vilka nycklar jag MÅSTE kopiera för att allt ska funka med hem, jobb och stall. Tog en sista titt i magväskan och insåg att det faktiskt fanns 2 magväskor?? Det är inte lätt att "tänka" när hjärnan inte är i fas  I magväska nr 2 låg nyckelknippan  Det kändes otroligt skönt!! Trots allt hade jag INTE tappat bort nycklarna  

Sedan släppte jag ut honom ur paddocken och ringde pappa som kom och betesputsade paddocken och hagen. Se separat inlägg!! Givetvis blev det punktering på betesputsen   Kan nog säga att det är nog INTE någon bra dag att köpa en Trisslott på  Jag väntar nog tills imorgon istället  

Jag blev sen till fikaträffen med mamma, syrran och min faster. Någon middag blev det inte så jag fikade lite istället. Får äta bättre imorgon!!! Men trevligt har jag haft  Gott fika, trevligt sällskap och många skratt har det blivit under kvällen!! Har nu landat hemma och ska chilla i soffan tills det blir dags att hoppa i bädden!!

Imorgon är en ny dag med nya möjligheter!! LIFE IS GOOD!!!

Ha en fortsatt jättebra sen tisdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 

 
 
marianne

marianne

19 juni 2013 08:35

Skönt att höra att det är fler som är vimsiga :))

Jag måste komma igång med betesputsen här med, det är hög tid nu. Tyvärr har jag inte sån lyx som du, ingen pappa som kan hjälpa, men hoppas Lollo eller Janne kanske har tid/lust

http://marremams.blogg.se

anaby

19 juni 2013 14:07

Man kan nog lugnt påstå att jag var halvt medvetslös eller något åt det hållet:S Tala om att göra det jobbigt för sig när man ska leta;) Men till slut så!! Hi hi!!

Jag håller verkligen tummarna att Lollo eller Janne kan hjälpa dig!! Jag ska sätta igång med trimmern under elbanden och det sista på sidorna vid spåret ner mot stallet. Jag tycker att det räcker att ta med trimmern. Brukar ta några timmar att gå runt hela hagen. Vill inte ens tänka på hur länge jag skulle behöva hålla på om jag skulle betesputsa med trimmern:(

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards