anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 26 juli 2013

Ännu en dag med nya möjligheter!!!

Av anaby - 26 juli 2013 00:21

 Vaknade betydligt piggare och kände mig även bättre i skulderbladet idag. Kändes bättre redan igår men idag kände jag mig mer "normal"...vad nu det är  Efter frukost och lite surf på datorn gick jag ut för att fixa med hage, vindskydd och åkern. Kan säga att idag var det ÄNNU varmare än igår  Kände som om det var bastu då luften stog helt stilla!!

Idag tog jag med mig häcksaxen för att kunna ansa busken som har vuxit så att den tar upp plats på spåret när T galopperar upp och nerför backen  


 

Resultatet blev betydligt bättre än innan  


Fortsatte ner till stallet och började med att fylla på nytt vatten innan jag började ansa brännässlor och höga blommar vid väggen på vindskyddet. Kan säga att jag var glad att jag hade med mig häcksaxen...det gick otroligt smidigt att få bort allt  


 

Det blev rätt så mycket sly i skottkärran när jag var klar!!!


 

Och resultatet blev bra även här!! Det var ca 1 meter höga blommor och mycket brännässlor som nu är helt borta!!! Tjjjooohhooo!!!


Fortsatte med att mocka och mysa med T innan jag gick tillbaka hem. Passade på att ansa bort lite brännässlor där jag brukar tippa skiten från hagen. Är inte så muntert att köra bort skiten i shorts med en massa brännässlor ivägen  Man blir helt vitprickig på benen  

Då var det bara att ta "tjuren vid hornen" och sätta igång och kratta på "volten". Jag hann bara med några meter så kom pappa med trakorn och stannade?? Han hade hämtat grus i en traktorskopa och tänkte att vi skulle fylla på inne i vindskyddet!! Så klart att man nappar på det  Bästa pappa  Hade tänkt vänta tills nästa vecka med att be honom om mer grus. Men nu blev det idag istället  



Slutresultatet!! T måste ju vara med på en liten ruta också  Kan säga att den där järnkrattan som jag köpte förra hösten för 50 kr...den är guld värd  


     


Här syns några "spår" efter T  Innan gruset har satt sig måste man kratta varje dag och trampa ihop det. Kommer att bli fina fisken till slut  

Då var det bara att gå tillbaka till åkern och fortsätta kratta bort gräs. Det kändes otroligt skönt när "volten" var klar!!! Tjjjooohhooo igen!!


   

Volten klar!!!


Då gick jag vidare till resten av spåret runt hela åkern.


 

ÄNTLIGEN KLAR MED ALL KRATTNING!!!


Då hittade jag detta på mina händer....hmm!!


     

Tja, vad ska man säga....blåsor jag inte ens visste att jag hade och sedan har de även spruckit upp??

Fötterna såg inte heller så där jättefräscha ut  


 

Jag tyckte att jag hade varit duktig och INTE haft på mig foppatofflor utan ett par "hopp-i-skor" istället som faktiskt är täta. Men det hjälpte inte så mycket heller när man går i jord och gräs  Tur att det finns dusch och vatten!!


Jag avslutade mitt arbete med att hämta flughuvan och T:s kraftfoder och gick ner till stallet för att fixa klart allt med honom.

Vill knappt tala om hur svettig, smutig och äcklig jag kände mig när jag kom in  Dock tycker jag att det känns bättre att "kyla ner" innan jag duschar för annars eftersvettas jag så otroligt mycket...suck!

Gjorde därför iordning jos och glass för att "belöna" mig själv efter mitt jobb som idag var hästrelaterat  


 

Gissa en halv gång och det var gott?? Supergott  


 Det enda som inte var bra var att en räv haffade katten!! SE SEPARAT INLÄGG!!!

Vi tog det rätt så lugnt efter middagen och sedan blev det film tills jag höll på att somna...och nu är det dags att hoppa i bädden. Eller jag ligger redan och bloggar i sängen men det är dags att släcka ner och börja kura ihop sig nu!! Imorgon ska jag handla färg till vindskyddet, mat och rida T för första gången på snart 2 veckor. Känns som om det kommer att blir en lugn dag och jag tror att det behövs.

Nej, nu måste jag sova!! Sov gott ni andra och ha de bra så länge!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards