anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2013

Lugn med bra dag:D

Av anaby - 29 augusti 2013 18:05

Jag tog sovmorgon imorse och tog det sedan lugnt tills det var dags att ta en dusch och sedan åka in till Hööks på invigningen. Kände att jag INTE ville åka dit och stå i kön med de första kunderna utan tänkte att det var lika bra att vänta tills kl.11.00-tiden så att värsta rusningen var över  Inte lätt att vara en gammal tant  

Jag passade på att parkera på en närliggande parkering istället för att snurra runt utanför Hööks där det mest troligt var fullt  Det var bara en liten bit att gå så det gick bra!!

Utanför Hööks träffade jag på några tjejer från stallet som hade stått i den LÅNNNNGGGAAAA kön utanför!!! Duktiga människor för jag tror inte att jag hade orkat med det!! De hade fått tag på den bruna jodphursen som jag ville köpa och när jag kom in i Butiken var det självklart slut  Inte alls otippat utan jag får ju skylla mig själv för att jag inte stog i kön med de andra. Känns inte som någon katastrof att jag inte fick mig ett par utan mest ok, jag hann inte.

Det var fortfarande rätt så mycket folk där inne även om det inte var kö utanför.

Några handskar hittade jag inte så de var nog slut redan. Och jodphursen fanns bara från storlek 40 och det känns en aning för stort för mig som har 38 

Däremot hittade jag 1 par begiea ridbyxor för endast 125 kr!! Det var länge sedan jag hade den färgen...om jag ens har ägt ett par begiea?? Tror inte det!!


 

Det är lite svårt att visa dem när man inte har dem på sig men färgen var helt ok!!

Jag hittade även 1 blå klubbjacka för endast 75 kr!!


 

Jag upplever att den blå färgen är mörkare i verkligheten. Blev nog lite ljusare av blixten på kameran!!


I somras när vi var nere på "Vår resa" i Södra Sverige så hade jag tänkt köpa en sån här kombinerad ryggsäck/stol  men det blev inte av. Nu reade de ut den för 29 kr så då slog jag till 


 

Ibland kan jag faktiskt sakna att ha något att sitta på när jag är i stallet eller vindskyddet. Då passar den här utmärkt till ändmålet  


 

Jag blev lite förvånad när även jag fick en höpåse i kassan!! Jag vet inte om den är ljusblå eller mellanblå? Men blå är den ju helt klart allafall  


 

Här är laptopstödet jag köpte på IKEA för 39 kr!! Den är helt suverän och väldigt bra  


 

Många kör ju med "paddor" men jag har ju min laptop än så länge  Den lär bli kvar ett bra tag "Gamla Bettan"  Jag stog i kön i ca 25 min men hade räknat på minst 1 timme. Så det gick fortare än beräknat och blev en positiv överraskning  Jag hann sitta en liten stund innan jag fick besök av Lollo en gammal kompis från förr. Det är alltid lika trevligt att träffas  Vi har både tävlat tillsammans på 80- och 90-talet och sedan jobbat på samma jobb i ett antal år. Det är riktigt trevligt att kunna hålla kontakten och träffas några ggr per år  

När Lollo hade åkt hem satte jag mig ner för att skriva en handlingslista inför helgens middagsbjudning.  De hade tagit hem sötpotatis till mig på Willys så nu har jag ALLT jag behöver till gratängen på lördag  

Nu har vi packat upp allt mat och in i kylskåpet och i skafferiet. Middagen är intagen och nu ska jag bara ta det lugnt resten av kvällen. 

T lyckades trampa mig på lilltån idag  Typiskt!! Jag använder ALLTID mina jodphursskor när jag hanterar honom vid ridning och annat men idag skulle jag "bara" ge honom mat. Just när jag har slagit ur maten ur hinken och T börjar äta...hoppar han till när pappa stänger bildörren alldelens bredvid och landar på min ena lilltå  Jag hade so tur var INTE foppatofflorna utan ett par "slip-on" som är kraftigare....kunde knappt ha skor på mig sedan  Vill knappt tänka på HUR blå och svullen stackars tån kommer att vara imorgon....men är huvudet dumt får kroppen lida heter det ju  Och som vanligt är det mitt eget fel  

Men det är en ny dag imorgon med nya möjligheter...som tur är  Hi hi!!!

Nu ska jag chilla lite i soffan och dricka av mitt goda te  

Ha en fortsatt jättebra torsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards