anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 6 november 2013

Måndag....

Av anaby - 6 november 2013 10:46

Tanken var att rida idag eftersom T vilat sedan torsdag men det regnade så otroligt mycket. I och med att jag inte är frisk från min senast förkylning kändes det väldigt onödigt att utsätta mig för en ridtur i regnet och bli kall och ännu mer sjuk  Nu måste jag se till att bli FRISK igen!!!

Jag hade redan pratat med pappa igår kväll om att rulla in en höbal idag. Så jag ringde honom när jag vaknade och fick vänta en liten stund men sedan åkte vi ner för att rulla in den sista höbalen från fjorlåret  När jag öppnade upp den såg den JÄTTEFIN UT!!! Ibland kan det vara någon fläck med mögel som man måste ta bort på de gamla balarna men den här var helt felfri  F.r.o.m nästa bal blir det lite spännande då vi har gjort ett experiment!!! Den är inplastad med MER PLAST än vanligt och ska vara helt lufttät. Detta med mer plast ska förhoppningvis göra att höet håller sig fräschare längre!! Vi får se!! Men enligt råd & rön ska det funka bättre på "torrt hö"  

Jag packade och la in 1,5 hösäckar till T då jag skulle på kurs på tisdag med jobbet och vara borta hela dagen. Packade även 1 hösäck till tisdagen. Resten får packas senare under veckan  Jag var glad att kunna rulla in en höbal under måndagen  Det gick lite lättare att mocka idag då det var ljust. Dock såg jag att höet i stora höhäcken var utrivet och genomblött. Då äter T INTE upp det...så jag passade på att kratta ihop och köra bort det. Blir värre och värre att ta bort det ju blötare det blir  

Kaninen mår också prima liv!! Hon trivs som fisken i vattnet inne i T:s box  Hon ska få bo där fram tills det blir kallare då får hon flytta in i kaninburen igen där det är mer vinterboat i bodelen med halm. Det brukar funka bra för henne på vintern  

När allt var klart i stallet åkte jag hem för att packa ihop utrustningen som ska ner till stallet och göra iordning inför vintern i garaget. Vi flyttar om lite under vintern för att rymma 4-hjuling, snöslunga, moped mm. På sommaren är det mer utrymme för min utrustning. Men vintertid är det mesta nere i stallet. Man får helt enkelt göra det bästa för årstiden så att säga  Har nu flyttat på mitt tävlingsskåp och annat så att 4-hjulingen nu får plats igen  Packat ihop 2 st IKEA-kassar med utrustning och smörjt både westernsadel och 2 träns som ska ner till stallet.

När jag ändå var nere i källaren passade jag på att tvätta sängkläder!!

Sedan middag och iväg på Hööks på Foderföreläsning  Man fick en goodie-bag när man kom dit!!! En stor foderskopa, en reflexväst och ett nyckelband  Sedan hade de en tipsrunda där man fick svara på olika frågor och kunde vinna priser!! Återstår att se HUR många rätt man har i slutändan  Det var väldigt lite folk där...vilket kändes ganska tråkigt  Jag träffade allafall min husveterinärs fru och en av tjejerna från styrelsen i Distrikt Västerbotten  Jag hittade ett havrefritt foderalternativ både i musli och pelletsform för T. Granngården har bara 1 alterntiv. Så nu får jag se VAD jag köper nästa gång....från Granngården eller Hööks!!

Jag åkte hem efter 1 timme och kände mig nöjd med kvällen. Det jag hade tänkt köpa från Hööks fanns inte....reservskor till T om han skulle tappa någon sko under vintern. Bakskorna var slut!! Får se om de har fått hem dem senare under veckan!!

Var rätt så trött när jag kom hem från Hööks så det blev inte mycket gjort här hemma förutom att byta i sängarna och fortsätta tvätta sängkläder  

Isäng tidigt då jag skulle upp tidigt och åka på kurs med jobbet!!

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards