anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 10 november 2013

Lugn dag och jobbar inatt.

Av anaby - 10 november 2013 18:49

Jag har haft en lugn och bra dag idag  Min kära man tyckte att vi skulle vila från röjningen/städningen nere i källaren idag....det är ju både "Fars dag" och sedan ska jag jobba inatt. Det kändes både bra och skönt även om det också känns bra att jobba vidare. Vi tar tag i det en stund imorgon kväll innan jag åker till jobbet istället  

Så jag har roat mig med att se "Så mycket bättre" från igår som jag spelade in. Det var Kens dag och jag måste säga att jag har inte haft så mycket koll alls på honom förutom hans raplåt om Prinsessan Madeline!! Nu när man fick mer kött på benen så visar det sig att han har haft ett svårt och jobbigt liv efter hans mamma dog när han var tonåring. Känns som om det är mer eller mindre ett under att han lever idag!! Många tårar blev det både från mig och de andra artisterna....gissar att det var fler än mig som satt och grät igår eller idag vid reprisen  

Sedan såg jag på Björn Kjellman och "Att vara". Han är otroligt duktig som skådespelare och det känns verkligen som om han ger allt   

Sedan var det dags att gå ner till stallet och fixa med T. Det har regnat under natten så att rida på åkern kändes INTE aktuellt....blött och eländigt underlag  T får vila tills jag "går av" Etapp 1 på tisdag...då blir det uteritt!!

Istället blev det att mocka, fylla på vatten och fixa lite med höet. Han har ätit väldigt mycket hö sedan jag fyllde på och imorgon ska det fyllas på igen!! Men det räcker gott och väl tills jag kommer imorgon em  Det är nu det känns så himla bra att ha fyllt på 10 st hösäckar redan  

Det blev lite mys med T innan jag gick hem igen  

När jag kom hem hade L-O kommit hem från älgjakten och det blev ingen älg idag men både Atlas och Peppis hade jobbat bra på älg respektive fågel idag  

Jag och L-O passade på att mysa och bara ha det bra tills det blev dags att fika lite senare och se på en film  

Det blev rökt älgstek och kardemummalängd med mandelmassafyllning och kaffe/te till Fars dagsfika idag tillsammans med filmen Allt hemgjort så klart  

Sedan har jag packat och gjort iordning matsäcken till jobbet och duschat. Och nu blir det en sen middag och lite TV tills det är dags att åka iväg och jobba.

Det har inte hänt så mycket idag men man behöver såna dagar också för att orka med de andra dagarna

Ha en fortsatt jättebra söndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards