anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 7 april 2012

Hööksbesök!!!

Av anaby - 7 april 2012 16:59

Japp!! På onsdag drar jag iväg på en IKEA-resa och då blir det ett obligatoriskt besök på Hööks...är som svårt att hålla sig borta därifrån när man är i samma stad och alldelens bredvid..och dessutom hästtjej  

Jag har funderat ett längre tag på det mörkbruna Remonttränset som Hööks har MEN ett stort problem har varit storleken....T har x-full och just det där tränset finns bara i full  Dock jobbar Kerstin (  www.stallrosen.bloggplatsen.se  )...T:s förra ägare... på Hööks emellanåt så hon passade på att mäta nosgrimman till mig. TUSEN TACK FÖR MÄTHJÄLPEN   Den visade sig vara rejält stor och mer åt x-full hållet  Det som är bra med just den där remontnosgrimman är att just delen över nosen är reglerbar....kalasbra när man har en häst med stort huvud  Priset är även jättebra!!! Har tittat runt lite överallt eller på ganska många ställen/hemsidor och de flesta andra tränsen med ställbar nosdel kostar från 600 kr och uppåt + frakt. Den här går på 359 kr vilket är en ganska stor prisskillnad!!! Det visade sig även vara mässingspännen på just det här tränset....1 till +  

Sedan har jag några smågrejer som ska köpas in (rosa fleecelindor, flugmask, ridpaddar) och andra ska bara provas för ev. senare köp i samband med rea senare i sommar. Jag ska titta lite nogrannare på ett nytt rakt bett (artnr: 500568) som kostar 169 kr. Helt ok pris och finns i 11,5 cm. T har både 10,5 cm eller 11.5 cm på sina bett. Så jag får se hur det här bettet verkar. Raka bett funkar absolut bäst på honom!!!Bilder kommer senare på mina inköp!!!

Det känns jättehärligt och roligt att få åka iväg på en shoppingresa med 4 andra shoppingsugna qvinnor  Sedan möter svärmor upp på IKEA...så jag kommer att få förmånen att få umgås med henne hela dagen också  Ibland har man tur minsann!!! 

Mvh anaby som längtat tills på onsdag  

 
 
Jenny

Jenny

7 april 2012 19:34

Är man i närheten är det ju klart att man måste göra ett besök på Hööks ;)

Lustigt hur två hästar som är i helt olika storlek annars kan ha samma storlek på bett, Rósa har nämligen 11,5 (hon har riktigt bred mun!) :D

Lamm är ljuvliga, jag hade gärna stoppat ett i väskan och tagit med mig hem ;)

Vi fick ju en hel del snö igår, ve och fasa! Men som tur var är det nu på väg bort och i morgon skulle det vara fint så jag hoppas våren håller i sig.

http://islandstokan.bloggplatsen.se

anaby

8 april 2012 00:28

Håller med...det är svårt att hålla sig från att inte gå in på Hööks om man är i krokarna;)

T kan ha både 10,5 och 11,5 om det behövs. Jag blev förvånad själv när jag provade fram att han kunde ha så korta bett. Funkar jättebra på min stora häst:D Som du säger..helt otroligt med tanke på storleken på honom.

En av ponnyerna som stog i stallet tidigare hade 14 cm:O Förra ägaren hade sagt att han MÅSTE ha den storleken annars fick han skavsår?? Dock frågade de nya ägarna om de fick låna mitt 10,5 cm bett och prova det på honom. Vilket de självklart fick göra...och det passade exakt på honom. Så då blev det byte av bett för dem...och skillnad när han reds:D

Lammen är så otroligt söta!!! Man vill bara ta hem dem och ligga i sängen och mysa med dem:D

Er snö lär nog försvinna snabbt:D Nu håller det på att försvinna här med. Får verkligen hoppas att det INTE blir några 30 cm igen utan endast någon cm om vädret skulle få för sig att snöa igen...annars kommer jag nog att bli halvtokig eller heltokig:S

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Anna

Anna

8 april 2012 23:48

Vill oxå till Hööks, tycker inte om att det är så långt bort :p.
Men, vilken liten stl han har ;p

http://www.nattstad.se/annaakerman

anaby

9 april 2012 21:36

Jag har 27 mil till Hööks:( Hoppas att de kommer till stan nu när IKEA verkar ska bygga här:) Bara att hålla tummarna!!

Visst är det jobbigt när det är långt borta!!

Jo, han har liten bettstorlek för att vara så stor min häst;)Huvudet är betydligt större om man säger så...

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards