anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 6 december 2014

Lite av varje idag :D

Av anaby - 6 december 2014 20:00

Det blev sovmorgon imorse och det behövs så jag ska jobba imorgon natt!! Nu gäller det att sova ordentligt i några nätter så att man orkar med 3 nätter nästa vecka!!

Tog en prommis ner till stallet för att fixa med T. Mockade hage + vindskydd, trampade ner hö och fyllde på vatten. Det gick ganska snabbt. T hade INTE rullat sig så han är inte lerig än så länge   Men han hinner nog rulla sig och bli lerig imorgon skulle jag tro  På vägen hem passade jag på att dra elbandet på 1/4 del av den inhägnade delen av åkern. Jag vill gärna ha hela åkern inhägnad då T är MYCKET lugnare att rida när han SER att det är inhägnat  Han tittar bara på elbandet och sedan blir han lugn....känns ju bra de dagar han är lite hysterisk!! Sedan hade elbandet gått av på ett ställe och behövde sträckas lite...men nu är allt fixat och klart till snön kommer  

Fortsatte med att sätta upp julgrejer när jag kom hem. Sakta men säkert så kommer det mesta på plats. Har några smågrejer som ev. ska upp. Men det fixar jag imorgon  

Sedan har jag gjort "hemgjord Nutella"!!!!


 

Rostade hasselnötter i ugnen!!!


 


Dags att mixa!!



 


Färdigmixat!! Bara honungen och chokladen kvar då!!!



Färdig!! Jag gjorde bara halv sats då jag inte har någon aning om hur det smakar!! Tänkte jag skulle vara smart om det inte smakar bra  

Sedan passade jag på att sy fast de sista kardborrebanden på magnettäcket!! 


   


Nu ska jag bara sätta fast magneterna imorgon så är täcket klart att användas igen  

Jag blev klar med allt lagom tills "Så mycket bättre" började!! Så nu ska jag njuta av det och chilla i soffan med katten  Imorgon blir det att jobba och långledigheten är därmed över!! Det går fort när man har roligt  

Ha en jättebra fortsatt lördagkväll och chilla lugnt!!
Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards