anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 31 december 2014

Av anaby - 31 december 2014 19:13

När jag var ner för att kolla på Termobarerna imorse insåg jag att jag var tvungen att "topp-fylla" på med fogskum på bägge 2. Speciellt den "utan" el hade fogskummet inte expanderat tillräckligt. Bara att åka iväg till Biltema och köpa en flaska till och spraya på. Blev jättebra när jag var klar  


 


El-Termobaren "nästan" klar!! Nu är det bara att skära bort det överflödiga fogskummet och tejpa med svart vävtejp så kan man använda den sedan  


 

Samma sak med den "utan" el. Bara att skära bort överflödigt fogskum och tejpa. Den här kommer inte att användas förrän till våren. Men det blir spännande att se HUR den funkar då!! Utvärdering kommer  

Sedan har jag tagit det lite lugnt här hemma. Dolat på med lite småsaker. Insåg att det skulle blir svårt att rida på isen idag...suck!! VARFÖR REGNAR DET?? KAN SNÖN FÅ LIGGA KVAR NÅGONGÅNG  

Gick sedan ner till T för att mocka vindskyddet och T stod och chillade inne i vindskyddet och ville så klart vara med mig  Social som han är   


 

Idag gick det bra att ta en bild med kameran....brukar var för mörkt med mobilen  

Sedan gick jag in för att göra klart inne i T:s box för natten. Fylla på med hö och vatten så att jag bara kan släppa in honom ikväll innan jag åker till jobbet. T ska få stå inne inatt pga fyrverkerierna. Eller alla 4 hästarna kommer att stå inne!! Känns bra att alla är inne så blir det lugnare för dem allihop  


 


Vatten och hö på plats inne i boxen  


 


Jag har halm även i boxen inne. Den är ca 4 meter x 4 meter stor. Dörren som syns i bild är dörren ut till dyngstacken. Så det behövs ingen skottkärra för att mocka  Bara att öppna dörren och skotta ut  


   


T:s boxdörr ut till gången. Det är en skjutdörr och den är INTE helt öppen utan är bredare i verkligheten om någon undrar!!




Så här ser boxdörren ut från utsidan. Här ser man att den är betydligt bredare än på förra bilden.


 


Mitt lilla spånförråd utanför skrubben. Jättebra att kunna förvara spånet där!!!


   


Skrubbdörren till höger och vintertäcken till vänster.


Och sist men inte minst blev det att packa hö och fylla bägge höhäckarna...sammanlagt 3 hösäckar. Sedan packade jag 4 hösäckar till så att det finns tills på söndag när jag kommer hem från stugan. Då kan jag fylla på direkt jag kommer hem och sparar lite tid. Ska även jobba på söndag så då känns det skönt att ha gjort "halva jobbet" redan  


 


Älskar mina nya hösäckar från Biltema som är i presenning och rymmer 240 liter  Är helt underbart att slippa dessa sopsäckar som bara går sönder efter ett tag  Och lägger man dem i snösläden och dra ut dem så kommer de att hålla länge  

Sedan var det dags att åka hem igen!! Tog med mig vattentunnorna hem så att jag kan göra iordning vatten till Fredrik så han lätt kan fylla på medans jag är bort. Man vill ju att ALLT ska vara så smidigt som möjligt när man är borta!!

Henrik har några kompisar på middag...nere hos mig... men de ska vidare till någon annan fest sedan som tur är  Fredrik har bjudit några kompisar på middag uppe hos sig. Så just nu är det fullt hus här  

Jag ska se på "Grevinnan och betjänten" och sedan ska jag åka ner och ta in T i stallet innan jag åker iväg och jobbar. Det känns helt ok att jobba. Jag är inställd på det!!

Nej, nu ska jag äta det sista från middagen!!
Ha en fortsatt jättebra tisdag och än en gång säger jag: GOTT NYTT ÅR ALLIHOP!! SKÖT OM ER!!
Mvh anaby  

Av anaby - 31 december 2014 13:52

 

Jag och Tabasco   



önskar

 


er alla

 


ETT GOTT NYTT ÅR!!!

 

 

 

 

 

Kram anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards