anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 20 december 2014

Av anaby - 20 december 2014 21:50


Det var sol och snö när jag gick ner till stallet idag  Det har jag längtat efter länge nu!!

Visar några vinterbilder som jag tagit idag på väg ner till stallet   Jag gillar när träden är vita av snön!!


           

Kan säga att jag var glad att jag sanerade elbanden en sväng igår innan jag gick hem. Det var ÄNNU mer snö på dem idag  Så det var bara att sätta igång och sanera dem igen!!


Före med en massa snö på  


   


Det syns lite dåligt men tittar man noga ser man att till vänster är snön borta och till höger ligger den kvar!! Fluffigt värre  


 

  Så här blev det efter snösaneringen!! Betydligt bättre  


T fick sin mat och sedan sanerade jag elbanden direkt så att det blev gjort på en gång. Sedan gick jag in och packade hösäckar. Det blev sammanlagt 6½ säck packad idag. Imorgon blir det påfyllning och sedan får vi rulla in en ny höbal på måndag. Då ska vi skotta bort dyngstacken så traktorn kommer ändå att vara igång   

T skoddes för 5 veckor sedan och jag var tvungen att byta broddar fram idag pga att de är väldigt nötta  Det har ju mest varit is ute sedan han blev skodd. Jag fick bort traktbrodden men tåbrodden var det värre med. Men de sitter då fast än!! Måste köpa helt NYA skor innan nästa skoning då jag inte tror att broddarna går att ta bort!! SHIT OCKSÅ!! Får byta ut dem efter 4 veckor efter nästa skoning!! Han har fasta broddar bak så där behövs inte bytas som tur är  


Sedan var det bara att sätta igång och skotta snö....


 

Jag skottar från grinden till vindskyddet så att jag kan dra skoterpulkan och skottkärran ända fram. Det blir så himla tungt annars!! och då är det bättre att skotta direkt snön har kommit....



 


Det är tur att pappa skottar de "stora" ytorna med traktorn!! Han skottar fram till grinden sedan skottar jag resten.


Då var det dags att mocka hage + vindskydd. Det är lättsamt att mocka hagen då skiten ligger på snön så jag tar bara snöskyffeln och tar bort det med. Går i en grisblink  

T har stått och chillat och ätit ur stora höhäcken medans jag har "jobbat" på idag  

   


Bägge höhäckarna är verkligen "guld värda"   När jag fyller på bägge 2 klarar han sig i 5-6 dagar med hö  


 

Och Termobaren är ju bara den bästa uppfinningen för oss hästägare  Helt oumbärlig när man har hästen ute på lösdrift vintertid  Kan nog inte med ord beskriva hur bra jag tycker att den är!!

Jag har gjort min själv men det finns en uppsjö av olika Termobarer i storlekar och utföranden  Om jag skulle köpa en idag skulle det helt klart bli den rosa rektangulära som 200 kr går till Bröstcancerfonden när man köper den Den finns i grönt också om någon undrar!!

Sedan var det dags för mig att gå hemåt!! Jag tog mig lite chagate och ruggade under värmfilten en stund tills det var dags att fixa middagen. Dock fick jag ett samtal idag som i och för sig inte var oväntat men inte helt väntat heller  Ganska jobbigt och var tvungen att ringa min man sedan så vi fick pratas vid  

Mer om vad det gäller kommer sedan men just nu känner jag att det får vänta!!

Så kvällen blev INTE alls som jag hade tänkt mig...hade tänkt hinna med massor med röjning och städning hemma nu blev det varken hackat eller malet så att säga  Men det är en dag imorgon också så jag "gillar läget" och hoppas på en god natts sömn så länge!!

Nu ska jag röja det sista här hemma och sedan se på TV en stund  

Ha en fortsatt jättebra lördag och chilla lugnt gott folk!!
Mvh anaby  


Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards