anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2012

Ridtur och Rambo flyboot-provning idag;)

Av anaby - 6 augusti 2012 14:30

Idag är det varmt...väldigt varmt  och lite blåst...tänkte ändå att jag skulle rida ut en sväng på fm. Det gick riktigt bra  Han är en pärla min häst  

Nu när jag har skrittat några ggr har jag börjat "kräva" lite mer framåtbjudning i skritten  Det går lättare och lättare att få "Herr´n" att gå fram i ett lagom tempo  Minimalt med snubbelt trots att han är en aning lång i tån.

Idag var det MYCKET folk ute och gick och cyklade och T är lugn som en filbunke  Det enda som han reagerade på idag var när den VIT ponny gick förbi oss på håll...det var lite läskigt  Han gillar INTE vita hästar överlag men har blivit mycket bättre än han var tidigare. När vi gick åt andra hållet "släppte" spänningarna och då skrittade han på "som vanligt" igen  

Innan jag red ut hade jag tvättat muggen med grönsåpa och sedan smörjt in med Hibitanekrämen och på med dressyrskydden. När vi kom tillbaka torkade jag bara bort det dammet som blivit där jag smörjt i karleden och smörjde in med mer Hibitankräm innan jag tog på Rambo Flybootsen för första gången. Kan säga att det gillades INTE alls av "Herr´n"  


 


De är lätta att ta på med hjälp av kardborren.


       


De är tätare än jag trodde och förhoppningsvis kommer det inte att komma in så mycket jord här emellan så att karlederna håller sig rena.


 

T har på sig dem nu under dagen så får jag se hur det sitter ikväll. Han var MYCKET irriterad från början men jag är rätt så övertygad om att han tycker att de är svalare än paddar + fleecelindor!!!


När ridturen och allt annat kring T var avklarad bytte jag om till shorts och hämtade skottkärra och grep...och gick ner till hagen för att mocka. Idag blev det 3 skottkärror!! Det ska regna imorgon så det kändes rätt så både skönt och bra att mocka idag Passade på att mocka vindskyddet och fylla på nytt vatten när jag ändå var där nere   Är bara paddocken kvar att mocka men det fixar jag lite senare under veckan. Skottkärran som jag använder är det nämligen punka på ett däck  L-O ska laga det senare idag  

Nu håller jag på att vätska upp mig och sedan håller jag på att spela in OS-hoppningarna!! Ska nämligen fixa i köket idag och byta gardiner och göra fint  Får se om jag tar in datorn och tittar lite på de svenska ryttarna i allafall  Finns ju en viss risk att jag INTE kan hålla mig ifrån att titta lite i allafall  

Nej, dags att lägga på en rem!!
Ha en fortsatt jättebra måndag!!!
Chilla lugnt

Mvh anaby  



 
 
Tania Aalto

Tania Aalto

6 augusti 2012 16:06

sv: TACK! Vi behöver alla tummar, tår, hovar, tassar och allt möjligt annat ;) som vi kan få! Kram

http://www.stensholmen.tk

anaby

10 augusti 2012 18:39

Det ska bli spännande att följa Alice nu under läkningen då jag aldrig har hört någon som op. bort griffelbenet förrut. Det kommer att gå jättebra för er!!! :D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards