anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2012

Fixat här hemma ikväll:)

Av anaby - 14 augusti 2012 21:00

Efter middagen blev det att fixa här hemma med allt möjligt!!! Jag har bla städat nere i källaren. Tog mig i kragen och letade efter min "pannlampa" som jag hittade efter 2 minuter  Den var där jag trodde att den skulle vara!! Skönt att ha den framme OM jag behöver den när det är mörkt någon kväll   Sedan har jag kollat runt för att se vad som sak säljas och vad som ska vara kvar. La allt i en IKEA-kasse och de blev lite grand...har dock inte kollat bland schabraken eller grimmorna än ....det blir imorgon!!

T uppmärksammade att jag var i garaget så han stog "giv akt" och väntade på att jag skulle komma och fixa klart allt  Han är så otroligt härlig min häst  Muggen ser verkligen jättebra ut nu!! Jag kommer att fortsätta med Hibitane + flyboots på dagtid och sedan smörja "där det behövs" till natten. Är inte mycket som behöver smörjas i nuläget. Förhoppningsvis är "det över" under nästa vecka!! HÅLL TUMMARNA!!!

Dammsugade sedan hela källaren och har nu börjat tvätta alla mattorna. VÄLBEHÖVLIGT kan jag säga   Det är helt suveränt att ha en grovtvättmaskin här hemma  Förhoppningsvis torkar mattorna under dagen imorgon  

När jag just landat inne och hemma i soffan fick jag besök av en kompis som jag inte träffat på väldigt länge!! Jätteroligt att träffa henne  Vi ska träffas på fika framöver så vi får prata lite till    

1 matta i källaren är tvättad och jag har lagt in 1 till som jag kommer att hinna hänga upp på tork innan jag hoppar i bädden. De andra småmattorna tvättar jag imorgon. Huvudsaken att de stora tvättas så att jag får lägga ut dem igen  

T ska vila imorgon så jag ska se till att hinna med så mycket som möjligt nere i källaren i städväg. Blir fina fisken!!!

Det har öppnat en NY hästbutik i stan och jag har helt glömt bort det  Får se om jag hinner åka dit på fredag och titta runt i butiken  Behöver inget men det kan vara bra att veta VAD som finns där. Då kanske man inte behöver beställa utan kan åka dit och handla istället  

Nu ska jag chilla framför TV igen!!
Ha en jättebra fortsatt tisdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
Nina

Nina

16 augusti 2012 12:48

Blev lite nyfiken på ert hus (igen). Visst sa du att det är ett tvåfamiljshus? Äger ni det eller hyr ni? Om ni hyr, hur blir det då när killarna flyttar hemifrån? Kommer ni att fortsätta att hyra hela huset då eller kommer ni att få en annan hyresgäst däruppe?

Bor ni som i en liten by? Funderade på det eftersom dina föräldrar bor precis intill. För det gör de väl? Sedan verkar det ju vara så mycket folk ute och promenera där du rider, då låter det ju mer som om ni bor i en större by/samhälle.(Jag är visst nyfiken i en strut ;-) men det är så roligt att veta hur det ser ut och så, hos folk man följer i bloggar)

Vad kul med en hästaffär! Här i Motala har det funnits en hästaffär, men det blev tydligen för dålig lönsamhet så den gick i konkurs. Däremot har vi ganska nära (drygt två mil) till ett hästvaruhus som heter Sharpman. Det är 1000kvm stort och de har "ALLT". Sedan har vi 3,5 mil till Hööks. Så vi är ju välförsedda med hästaffärer även om det inte finns någon i just Motala.

http://stallskogalund.blogg.se

anaby

16 augusti 2012 14:14

Det stämmer att vi hyr hela huset och att det är ett litet hyreshus. Mina föräldrar äger hela fastigheten. Det är 3 lägenheter sammanlagt. En 4:a på nedre våningen, en 2:a och en 3:a på övre våningen där barnen bor i varsin lägenhet. Den dagen barnen flyttar blir det att hyra ut lägenheterna igen.

Tja, hur ska jag förklara VART vi bor;) Vi bor 3 km från själva city och stan. På framsidan har vi ett bostadsområde med flera andra hus och hyreshus och på baksidan har vi åkrar, stallet och annat. Vi brukar säga att vi bort " på landet mitt i stan";) Hi hi!! Det stämmer att mina föräldrar bor i ett hus bredvid. Vårt hus som vi hyr tillhör deras företag och är också en jordbruksfastighet där farfar och farmor startade upp Potatisodligen som nu pappa och mamma driver.

Man kan nog inte säga att vi bor i en by direkt utan i en stadsdel känns bättre att säga. När barnen gick i skolan hade de ungefär 1 km till skolan 1:an-6:an. Och när de började högstadiet 7:an-9:an blev det 200 meter istället;) Vi har det mesta runt omkring oss väldigt nära...både stora och små butiker...pizzeria och annat också:D Ska se om jag kan filma lite runt omkring oss så att man får en bättre bild på HUR vi bor.

Det stämmer att det går en grusväg förbi huset där det går VÄLDIGT mycket folk varje dag. Där vägen svänger av mot stallet är ett promenadstråk som går ner mot älven. Det gjorde en mätning för några år sedan och den visade att 2000 personer GÅR PÅ VÄGEN VARJE DAG!!! Så det är inte så konstig att det är en massa folk varje gång man är ute och rider;) Hi hi!! Man får samsas på vägen helt enkelt...oftast går det bra men det finns alltid de som är griniga både mot ALLA andra tyvärr:(

Jag har ca 300 meter ner till stallet och jag kan säga att när jag säger vart jag bor och att jag har hästen hos grannen...brukar folk säga: Men det går ju inte så nära stan!! Klart det går säger jag...jag har ju hästen där och bor nära stan;) Hi hi!!

Jag tror precis som du att det är svårt för mindre hästaffärer att konkurera med större hästäffärer!! Vi har tyvärr haft flera försök här uppe men det har slutat i konkurs:( Bla öppnade en kompis till mig en affär som hon fick stänga för några år sedan:( Förutom Granngården har vi "bara" en hästaffär här i stan och en ligger på Travbanen. Där är jag i princip aldrig...utan jag åker till Granngården istället. Jag hoppas verkligen att den här nyuppstartade hästaffären blir kvar!!! Jag har ca 26 mil till närmaste Hööksaffär:S Suck!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards