anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2012

Härlig ridtur med MYCKET terapi för "Herr´n";)

Av anaby - 16 augusti 2012 14:43

Idag var det läskigt varmt ute och knappt någon blåst  Jobbigt både för häst och matte  

Började med att tvätta muggen som ser väldigt bra ut nu  Sedan på med utrustning och ut på ridtur!!!

Där vi skrittar var det "värmebölja" och där vi travar är det skugga hela vägen  Tala om att ha tur!!!

När jag hade passerat stallet hunnit en bit mot kyrkan kom det en traktor....shit pommes frites!! Vägen är nämligen inte så bred  Insåg efter en stund att det nog var "stallägaren" Eva som satt i traktorn!! Japp!! Det var det...när T blev osäker stannade hon traktorn så vi kunde skritta förbi  T var lite osäker men skritta framåt och INTE på snedden och fortsatte sedan i sakta mak efter vi kommit förbi  Kan inte kräva så mycket mer av honom än så 


En liten film från idag:




Hade tänkt prova filma i trav men då kom det så mycket folk idag. Är det folktomt imorgon provar jag då istället   Vill gärna ha "fri lejd" och inte en massa cyklister eller gångare när vi travar förbi med 1 hand  T har ju en benägenet att hoppa till om han tycker att växtligheten är lite läskig  Då blir det svårare att parera med mobilen i ena handen....oppssss!!!
 

Och 1 kort:


 


T kändes riktigt trevlig och idag kom det massor av cyklister bakom oss när vi travade mot kyrkan....han fortsatte att trava på "sin sida" och brydde sig inte märkbart när de susade förbi oss. DUKTIG HÄST  

Samma sak på vägen hem...ett antal cyklister men T var obrydd....känns fantastiskt bra att han konstaterar att de kommer bakom oss men sedan fortsätter "med sitt" så att säga  När vi nästan hade passerat stallet mötte vi "fd jobbarkompisens mamma och hund" igen!!! Idag stog jag och pratade en stund med henne  Hon tyckte att T var så snygg i allt rött  Hi hi!!

När vi sedan skulle skritta hem gick det trögt....luften stog helt stilla och både jag och T var alldelens klibbiga av svett trots att han endast skrittade och jag bara satt på ryggen  Kändes nog skönt för oss bägge 2 när vi svängde in på åkern som går hemåt  


 

SNART HEMMA!!!! TJJOOOHHOOO!!!!



Snällaste och finaste hästen efter en mycket lyckad ridtur idag  


   


En bild på nya ridbyxorna som jag köpte från Hööks på REA men inte hunnit använda än. Är något typ av jeanstyg fast i brunt istället för svart eller blått. Riktigt sköna  Gör sig bra mot T och sadeln  


 

Nya ridbyxor och en ny röd huva till T invigdes idag  



Väl hemma blev det både flugmask på och Ultra Shield. Himmel vad flugorna är ENVISA just nu  T stog numera som ett ljus när jag sprayar på honom flugmedel  


 


En lite missnöjd och less "fotomodell"  


 

Jag har "hamstrat" några huvor på dec-jan-REAn hos Hööks. Tror att de reade ut dem för 35 kr om jag inte minns helt fel. Nu har vi ett "huv-lager" i några år framöver...kan jag säga  




Jag har fotat lite benskydd som ska säljas och nu ska jag inta en fruktsmoothie innan jag fortsätter med att ta fler bilder!!!

Ha en fortsatt jättebra torsdag!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  


 
 
Nina

Nina

17 augusti 2012 23:44

Rött är min älsklingsfärg och det är så himla snyggt på mörkbruna hästar!

Dina bruna ridjeans var också jättesnygga.

http://stallskogalund.blogg.se

anaby

20 augusti 2012 09:12

Jag har konstigt nog börjat gilla både rosa och rött väldigt mycket senaste året!! Måste ha med åldern att göra;) Hi hi!! Bruna hästar gör sig jättebra i rött:D Som tur är;)

Jag köpte ridbyxorna på vinst och förlust på Hööks Rea. Måste säga att jag är väldigt nöjd hittills:D Har för mig att det fanns i svart och blått också...men jag är ju "brun-o-man"...visslar lite lätt;) Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards