anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 28 december 2013

Av anaby - 28 december 2013 18:30


Idag har jag varit iväg och köpt en ny 2-hjulig skottkärra i plast till stallet Jag  hittade den här skottkärran på både Jula och Biltema i somras och bestämde mig då för att köpa en NÄR den reades ut någon gång i framtiden!! Och igårkväll när jag var in på Julas hemsida hade de satt ner den med 600 kr...så priset var enbart 695!! Helt sjukt att de kan sätta ner grejerna "nästan" 50%!!! Jag trodde aldrig att de skulle rea ut dem så tidigt!! Så idag åkte jag till  så att jag kunde köpa skottkärran  Den här är större än den gamla som "bara" rymmer 100 liter och den här rymmer hela 160 liter. Den gamla kommer att pensionär och  "få ett nytt jobb" som "vedtransportör" här hemma  




   

Bilder på ej ihopsatt skottkärra här hemma.



Nu kan skottkärran sättas ihop och jag ska märka upp den med T:s namn. Jag har nämligen köpt namndekaler i silver för att sätta fast på hans mathinkar men det blev aldrig av. Det passar betydligt bättre att sätta fast dem på en skottkärra eller liknande istället  Bilder kommer när jag är klar med allt  

Mvh anaby  

Av anaby - 28 december 2013 08:44

Ännu en natt är avklarad och nu har jag bara 1 natt kvar att jobba den här veckan   Och konstigt nog brukar man vara piggast sista natten?? Hur nu det både är möjligt och logiskt?? Dock är man helt slut när man äntligen "går av" på morgonen men natten går oftast otroligt smidig att jobba. Förmodligen pga att man är så inne på att det är just sista natten. Kroppen har ju en förmåga att "ställa in sig" och anpassa sig väldigt bra...som tur är  

Vilket skitväder det är just nu...blåst och regn  Det enda som känns positivt med vädret just nu är att det är bra "sovar-väder" för en "nattskata"  

Jag åkte ner till stallet direkt efter jobbet för att göra undan T på en gång. Han hade varit duktig och ätit upp allt hö vid stora höhäcken  Pga regnet valde jag att enbart fylla på 1 hösäck i lilla höhäcken inne i vindskyddet idag. Dock passade jag på att kratta och sanera bort det blöta och gamla höet som låg nedanför stora höhäcken. Det kan nog vänta tills imorgon MEN jag är lite rädd att det ska frysa till i marken och då får jag inte bort höet som ligger och skräpar  Därför kändes det lika bra att ta det nu på en gång  

Mockade och fyllde på vatten också. T stog och åt hö inne i vindskyddet när jag tog mitt pick och pack och åkte hem för att sova. Vi ska åka iväg och handla på Jula och Biltema på em när jag vaknar. Det är jag som ska handla till T och stallet. Bilder kommer senare  

Men först ska jag sova några timmar så att jag orkar jobba sista natten!!

Ha en jättebra fortsatt lördag!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards