anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 15 december 2013

Av anaby - 15 december 2013 19:18

Igår (lördag) tog jag det lugnt i princip hela dagen.  Det blev det vanliga...mocka, fylla på vatten, trampa ner hö och ge T mat. Det var 1 mus i en av fällorna!! Så sakta men säkert håller vi på att "utrota" mössen nere i stallet   

Gick sedan hem och vi började fixa med maten. Sedan såg jag på fler filmer. Det började sedan under kvällen att SNÖA!!! HELT OTROLIGT!!

Och när jag steg upp på fm var snön kvar  Det har regnat lite så att det har blivit klibbsnö eller "blia" som vi säger här upp i Norr =tung snö. Men snön är då kvar än så länge!!!

Jag bestämde mig ganska tidigt idag på fm att T får vila ännu en dag. Detta innebar att vi kunde sätta igång och röja det sista nere i källaren   NU ÄR DET KLART OCH KÄNNS HELT UNDERBART Det är lite småplock...sånt som ska ställa undan på andra ställen nere i källaren och sedan ska ju det som rensats ut köras bort. Men nu är vi KLARA i alla förråd  WOW trodde att det skulle ta mycket längre tid än det gjorde och är både lättad och tacksam att det mesta är klart nu  Nu kan jag fixa och dola nere i källaren på egen hand lite varje dag med resten. Då går det lite fortare  Även idag blev det summa sumarum 1 mus i fällorna!!!

 Efter vi stökat bort efter middagen gick jag ner till stallet för att fixa med T. Ganska skönt att gå ner på kvällen en stund och göra lagom mycket ibland...även om jag gillar att vara där och fixa i timmar också. Men vissa dagar vill man att det ska gå fort också  

Nu har jag landat hemma och ska ta tag i baket. Det blir lite idag och lite på tisdag och det sista i helgen. Sedan är jag helt klar  Så det känns som om jag har läget under kontroll...tror jag  Det lär ju visa sig till helgen  !!


Ha en fortsatt jättebra söndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards