anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 12 november 2011

Av anaby - 12 november 2011 16:51

Nu börjar det går trögt efter 4 jobbade nätter   När jag åkte ner till stallet imorse och såg T:s svullna ben....blev jag så otroligt ledsen....känns att när man är trött så reagerar man otroligt mycker mer än man gör i vanliga fall 

Ledsen är jag ju eftersom benet är svullet  ......men att nästan bryta ihop känns otroligt främmande för mig

Satte allafall ett jodopaxomslag på en snäll häst som stog som ett ljus  När jag ändå hade klätt om till stallkläder passade jag på att mocka vindskydd + hage, trampa ner hö och fylla på stora höhäcken och slutligen fylla på nytt vatten i termobaren. SKÖNT ATT HA ALLT FIXAT REDAN PÅ MORGONEN!!! 

I nästan 10 års tid gjorde jag ALLTID klart allt på morgonen direkt efter jobbet. Men eftersom T endast får kraftfoder 1 gång per dag nu och har fått senaste året...behöver jag inte åka ner på morgonen. Han har ju som bekant fri tillgång på hö...och äter när han vill..jättebra för både honom och mig 

Klockan hann bli 08.30 innan jag landade i sängen  ...var dock rejält trött så jag slocknade innan 09.00-tiden 

Har sovit riktigt bra idag!! Förmodligen eftersom jag inte har behövt oroa mig för jodopaxomslaget...det sitter ju där det sitter så att säga  och har förhoppningsvis gjort lite verkan under dagen  

När jag steg upp har jag sett på en film som heter "Winter´s bone"!! Ska se om den då jag inte är riktigt "iordning" i knoppen men den var rätt ok. Den har fått bra kritik   

Tog sedan bilen ner till stallet för att ta bort jodopaxomslaget och smörja med penicillinsalva. Det som känns bra i nuläget är att muggen på frambenet verkar vara helt borta  Den har inte kommit tillbaka på 2 dagar nu 

   Var så otroligt trött så det finns inte  Kroppen hänger inte riktigt med...men imorgon blir det bättre...hoppas jag   Långledigheten hägrar f.r.o.m imorgon....så "bara" det gör att man blir piggare  

Benet såg lite bättre ut!! Svullanden var allafall INTE värre!!! Får se hur det ser ut imorgon när jag kommer från jobbet på morgonen. Har allafall tänkt ringa min veterinär på måndag. Undrar om han kommer att var less på mig som har terroriserat honom en hel del senaste tiden  Tur att han är snäll  Jag får höra vad han säger...om vi ska avvakta eller om han vill komma ut och titta på benet. Jag är ledig hela nästa vecka så han kan i princip komma vilken dag som helst. Känns otroligt bra!!! Jag får se vad som händer!!!

Nej, nu väntar middag!!! L-O har gjort älggryta  Har provsmakat och den var fantastiskt god!!! Imorgon blir det köttsoppa på älg 

Hoppas att ni har haft en jättebra lördag och får en fortsatt riktigt bra kväll!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby       

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards