anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 2 november 2011

Av anaby - 2 november 2011 16:20

Tja, vart ska jag börja   Somnade till slut och vaknade efter 3 timmar av något som kändes som en "kniv i magen"  Mens-helv..et  Det var bara att stiga upp...eller gå dubbelvikt rättare sagt  Intog lite lunch tillsammans med värktabletter och blodstillnade i hopp om att kunna åka till Apoteket inom en snar framtid 

Efter 2,5 timmar kravlade jag mig ut till bilen och åkte iväg!! Första anhalten var att hämta ut Börjes paketet  Sedan mot Apoteket!!! Som tur var är det "bara rakt fram" hela vägen till Apoteket...även om det är 1 mil...genom rondeller och utkanten av stan...men kör man bara rakt på och "följer strömmen" så kommer man fram till slut 

Hittade även mer lagom stora bindor till mig idag  Jag måste ha XL och med vingar för att det inte ska "rinna på sidan" och bli läckage

Fick med mig 1 paket sulfa med 5 brev....de hade beställt det andra paketet till mig som jag får hämta imorgon  Det kändes jätteskönt att kunna börja ge T behandlingen redan idag     

Hem och vila en stund innan jag "tog tjuren vid hornen" och åkte ner till stallet. Var så trött, slut, grinfärdig och orolig att T INTE skulle äta upp sulfan... att allt bara kändes jättejobbigt  Var lite taktisk och gjorde iordning 2 hinkar med kraftfoder...1 med sulfa + morötter och den andra utan någonting. Jag visste ju inte hur dåligt sulfan skulle smaka 

Hälle ner sulfa-blandningen i krubban och hoppades på det bästa  T började äta på en gång!! Gissa om allt kändes hur bra som helst!!! Åhhh!! Vad humöret lättade och även illamåendet 


 

Tog bort jodopaxomslag och magnet från bakbenen...och fyllde på med 2:a hinken med kraftfoder i krubban   Mycket riktigt tyckte jag att svullnaden hade gått ner lite  Det var allafall INTE mer och det känns i dagsläget som huvudsaken!!!! SKÖNT!!!

Medans T fortsatte att äta passade jag på att mocka hage och vindskydd och fylla på vatten. Imorse var han lite loj när jag kom ner med nu på em var han mer "som vanligt" igen  Så visst har jodopaxomslaget gjort lite verkan under dagen!!! Får se hur han ser ut imorgon när jag kommer från jobbet. Ser benet bättre ut lägger jag inget jodopaxomslag men är det mer eller oförändrat lägger jag ett sista jodopaxomslag imorgon.



Har även pratat med L-O och vi åker till stugan på fredag fm istället för imorgon em. Jag känner att det känns UNDER INGA OMSTÄNDIGHETER BRA ATT ÅKA IVÄG OCH INTE VARA SÄKER PÅ ATT SULFABEHANDLINGEN HAR BÖRJAT VERKA PÅ T!!! Jag måste kunna åka bort och slappna av och inte behöva oroa mig för min häst medans jag är borta en hel helg!!!



Åker vi på fredag fm kommer jag dessutom att må bättre och vara betydligt piggare än jag är i dagsläget. Så jag tror att det blir riktigt bra att åka på fredag istället. Vi kommer ändå att ha 3 dagar i stugan och mysa tillsammans  utan barn  Pappa är snäll och är "hästvakt" till T  Han behöver som tur är bara ge T medicin 1 gång på lördagen. Det är en himla tur att han är hemma så mycket   och tycker så mycket om T 


Vi fick just ett telefonsamtal att "älgfesten" tyvärr är inställd pga för få anmälda. Dock skulle de ändå ha en typ av pubafton med lite lättare mat. Så vi åker dit en sväng ändå och umgås lite med jaktkamraterna under lördags kvällen   


Det känns otroligt och underbart bra att det löste sig så bra med T:s bensvullnad tack vare min underbara veterinär  Jag har haft honom i 28 år!!! Ringer alltid honom i första hand när det är någonting varese det är kanin, hund, katt eller häst det är frågan om!!! Han har hittills ALLTID kommer ut vilken tid som helst på dygnet när det har varit akutfall och det är heller inga som helst problem att rådfråga honom med allt som har med djur att göra!! Han ger tips och råd    Är jättenöjd med honom...bättre veterinär finns inte i mina ögon    


Nu ska jag försöka få i mig lite föda och vätska så att jag orkar med att jobba 1 natt till!! Jag hinner även se på "Bonde söker fru" innan jag åker...inte helt fel   

Ha en jättesuperduperbra fortsatt onsdagkväll!!

Chilla lungt  

Mvh anaby  

Av anaby - 2 november 2011 08:07

Jag kan säga på rak arm att natten var inte rolig  ....inte pga mina härliga Brukare  ...utan pga DJÄ..A skit mensvärken jag fick i måndags

Har både mått dåligt....varit nära att spy hur många ggr som helst...haft rejält ont så jag ibland knappt har kunnat gå...trots att jag tagit värktabletter maxdos och användt nackmagneten på magen  LESS?? JA väldigt!!! Hoppas verkligen att det här var VÄRSTA dagen/natten så att det vänder idag!!!!

Kan säga att jag nästan grät när jag satte mig i bilen och åkte hem...och höll på att spy flera ggr på hemvägen!!

Är väldigt tacksam och otroligt glad att natten var lugn i övrigt och att mina Brukare sov gott

Svidade om när jag kommit hem och gjorde iordning jodopaxomslag till T. Åkte ner till stallet och såg att han var MER svullen idag  Älskade häst!!! De andra 3 benen såg väldigt bra ut som tur var!!! Satte jodopaxomslaget och åkte hem med gråten i halsen!!!! Usch vad jag tycker det är jobbigt när djuren är sjuka  

Ringde min veterinär alldelens nyss som redan har tittat på honom för inte så länge sedan och VET hans problem med både mugg och andra svullnader på benen...

Han skriver ut sulfa och penicillinsalva till T  Som jag får hämta ut idag 

GLAD?? JA, OCH VÄLDIGT NÖJD OCH TACKSAM OCKSÅ!!!!


 


Jag ska fortsätta någon dag till med jodopaxomslag...dock bara några timmar om dagen och inte starkt...precis som jag har gjort hittills     

Sulfan är i pulverform och han ska endast ha 1 gång per dag!! Det känns jättebra då vi åker bort imorgon till stugan och blir borta hela helgen!! Vi ska på den årliga "älgfesten" som L-O:s jaktlag annordnar varje allhelgona helg  Ska bli trevligt att träffa kompisar och andra vi känner. Både maten och sällskapet brukar vara väldigt bra 

   Nu kommer pappa att kunna ge T sulfan fredag och lördag utan problem... medans jag är borta   

Nu kanske jag kan andas ut vad gäller svullnader och mugg efter helgen!! Skulle vara enormt skönt...känns som om jag får skaffa "klippkort" hos min veterinär snart    Tur att han känner till mig/oss så bra  Vilken annan veterinär som helst hade nog funderat på om man var "riktigt iordning"  ...med tanke på hur mycket jag har "terroriserat" honom senaste tiden    

Nej, gott folk!! Nu ska jag gå och lägga mig och hoppas att få sova några timmar!! Sedan blir det att åka till Apoteket och vidare och kurera och pyssla med  T  Pust!!!

NU KÄNNS DET RIKTIGT BRA!!!!

Ha en jättebra fortsatt onsdag!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby    


Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards