anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 1 december 2012

Av anaby - 1 december 2012 18:39

Nu har jag äntligen diskat ur hinken som jag ska ha nyponen i och gjort iordning den   

Jag valde att ta skal inte pulver. En del säger att pulver är bäst och en del att skal är bäst. Jag ska prova mig fram så får jag se OM det ens har någon effekt  


 

Det ska bli spännande att prova i allafall!!! Jag ska även äta lite själv för att se om min värk blir bättre. Hade ju varit hur bra som helst om jag kan ta mindre värktabletter och nypon istället. Men som sagt...det är många MEN...jag får utvärdera och se HUR det funkar på både mig och T  Imorgon kör vi!!! Hi hi!!

Sedan har jag hämtat ut Selevitan (selentillskott) som jag fick utskrivet av min vet. på recept.


 

Nu känns det som om T har allt han behöver i foder och tillskottsväg  

Mvh anaby  

Av anaby - 1 december 2012 15:02

Jag hade räknat med snö idag men kanske inte så mycket som det verkar komma!!! Hi hi!! Det blir verkar komma en hel del mer också  Får se hur mycket det är tills imorgon!!

Jag gick ner till stallet efter jag hade sett på dressyren på Globen. Jag hann med att se 2 svenskar...Patric och Tinne...jättetrevliga ritter bägge 2 men Tinnes var klockren  

Sedan gick jag ner till stallet för att fixa med T. L-O kom efter en stund för att hjälpa mig med grinden till hagen. Nu när det har regnat och varit lerigt så har grinden flytit ut så att säga. Vilket innebär att grinden INTE går att sätta fast på grindklykan längre  Och hänger fritt....det blir svårare att stänga och sedan är det bättre om grinden vilar på klykan då den blir stabilare..


   

Så här ser grinden ut när den vilar på klykan. Men nu har den flytat på sig och flytit ut så att den inte längre ligger fast..suck!!

Min kära man  har ju som tur är ALLTID lite ideér hur man kan göra. Mitt förslag var att ta en längre plåt än den som sitter där i nuläget. Vi provade med det men den var för kort  Sagt och gjort!! L-O gick hem för att klura på HUR vi skulle göra och kom tillbaka med det här:



Det blev en blandning mellan min och den gamla...han svetsade ihop dem och då funkade det igen  


   


Nu vilar grinden på klykan igen  Det här är en temporär lösning över vintern så vi får fixa iordning den ordentligt till sommaren. Men för tillfället funkar det här  


Jag har idag skottat snö för första gången!!!! Lössnö som tur var  Och sanerat elbanden på utbyggnaden. Lär bli både mer skottning och sanering av elband imorgon men jag har allafall tagit bort lite idag  


Det kommer en hel del snö!!


 


Nu är det nog ca 20 cm. Jag hoppas på mer!!!


 


Vissa är nöjda med tillvaron trots mycket snö  Vet inte om ni ser men det står allafall en täckad häst som äter hö inne i vindskyddet och är nöjd   

Det gick ganska fort i stallet idag. Mocka, fylla vatten och fixa med höet. Imorgon blir det att fylla höhäckarna och byta ut allt vatten i Termobaren...men det är imorgon  Gissar att det blir EN HEL DEL snöskottning och sopning av stora höhäcken också  

Sanerade elbanden i utbyggnaden på vinterhagen på väg hem. Kommer som jag skrev tidigare att behöva göra det imorgon också men nu är lite snö borta allafall.

Har nu landat hemma...rejält blöt och kall....men nöjd över snön  

Älgsteken är i ugnen och jag sitter i soffan och ruggar med en filt....LIFE IS GOOD  

Får se vad jag hittar på ikväll men lite "måsten" är jag nog tvungen att fixa även om det tar emot  

Ha en fortsatt jättebra lördagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards