anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 6 december 2012

Av anaby - 6 december 2012 16:40

Det känns jättekonstigt att endast jobba 1 natt!!! Nu är jag ledig fram till söndag  

Jag har sovit 3 timmar idag.....ville inte sova mer så att jag kan "vända tillbaka" dygnet inatt igen. Dock var jag äckligt trött och klarade inte av att gå ner till stallet så snabbt som jag hade tänkt  Det tog verkligen emot idag...usch för såna dagar  

Tog på mig ridkläder och gick ner. T blev av med regntäcket och blev helt överlycklig...hi hi!! Han är härlig min häst!!

Gjorde iordning T för "provning" av den bomlösa westernsadeln idag. Fick sätta om panelerna lite men blev ändå inte riktigt nöjd  Men till slut satt sadeln på och jag fick åt sadelgjorden även om det så klart INTE blev det riktiga sättet..men, men....vem bryr sig  


 


Så här ser den ut på. Jag har glömt att ta bort "luddet" som sitter kvar på knoppen efter transporteringen hit....får fixa det imorgon när jag är mer "iordning"  Förhoppningsvis  


 

Jag vet inte riktigt hur T stog men alla kort ser lite halvkonstiga ut...vinkeln gör väl sitt också skulle jag tro  Det är inte så lätt att ta vettiga kort när man är tröttare än tröttast  

Upplever att den hamnar lite långt bak MEN jag vill inte lägga den längre fram för då ligger en PÅ bogbladet...suck!! ska prova flytta panelerna lite och även lägga en tjockare padd vid provning nästa gång. Men "första försöket" är gjort idag  

Utvärdering så lång:

Jag har ridit i 2 westernsadlar tidigare med min förra häst och då satt jag mer UPPE-PÅ sadeln och högt upp på ryggen och det kändes väldigt läskigt....den här westernsadeln kändes både skön att sitta i (är buntad i sitsen) och mer som en "vanlig" sadel...man kom ner på hästryggen med den. Jag hade dock INTE kolla stiglädren...så det var så klart för långa  MEN det gjorde ingenting idag. Skrittade bara runt i hagen för att "känna" på häst & sadel. Det kändes helt ok om jag ska vara ärlig  Jag kommer att i första hand rida i hagen med westernsadeln...dels är T lugnare i hagen och sedan är jag inte säker på hur bra sadeln sitter fast med sadelgjorden. Jag måste helt enkelt prova mig fram och se & känna framöver hur det ska vara och så. Men just nu känns det som sagt helt ok  

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


När jag satte mig upp för att rida var T rätt så vild  Kastade med huvudet och körde lite rodeo till och från. Dock otroligt lyhörd som han brukar vara  Så fort jag tog i honom blev det halt...han nästan sprang bakåt när vi ryggade och framdelsväningarna gjorde direkt....ambitiösa och härliga häst  

Blev en kort ridtur idag men lite "hjärn-gympa" för "Herr´n" och provning av sadel för mig. Jag mådde ganska illa när jag gick ner till stallet...trodde ärligt talat att jag skulle kräkas på vägen ner och medans jag gjorde iordning T. Efter ridturen kändes det SÅ OTROLIGT MYCKET BÄTTRE!! Tänk vad lite frisk luft och en kort ridtur kan göra för "kropp & knopp"  

T fick mat och jag satte igång och mocka vindskydd + hage....fixa med hö och fylla på vatten. T gick och ställde sig vid stora höhäcken för att äta...så klart!! Favoritstället nr 1  

Gjorde klart det sista och sedan blev det lite mys innan jag gick hem. Har börjat med middagen och sedan ska vi åka och handla på ICA. Passar bra då jag har 1 paket att hämta!! Fick ett mail att T:s "julklapps-boll" är skickad så den kommer nog under nästa vecka  Min häst kommer nog att dröja upp till 3 veckor stog det på infon. Men, men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge  Jag har både Ridsport och Hästmagazinet som jag kan läsa under tiden  

Nej, gott folk!! Nu ska jag snart hoppa in i duschen och sedan efter handlingen göra så "lite som möjligt" tills imorgon  

Ha en fortsatt jättebra torsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  



Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards