anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 18 december 2012

Av anaby - 18 december 2012 22:16

Tja, vart ska jag börja.....jag har sovit väldigt bra inatt...det blev 10 timmar  Kan säga att det är stor skillnad på hur jag mår idag och igår...tillräckligt med sömn är verkligen guld värt  

Efter att ha sett sista avsnittet på säsong 10 av Dallas...gick jag ner till stallet för att rida. Även idag snöar det...känns som om det kommer att bli MYCKET snö i vinter!!!

Jag red samma runda som igår och T kändes MYCKET trevlig  Började med att trava mot "älvutsikten" och det var varken folk eller fä i sikte så långt ögat kunde nå  Vände och travade tillbaka mot stallet och skrittade en kort bit till "jordkällaren" innan jag travade förbi stallet och gjorde halt vid "grannen i det röda huset". Vi fick oss en pratstund om snöröjningen och vi var eniga om att den tyvärr var under all kritk  Får se om vi blir tvungna att ringa och klaga eller om det blir bättre allt eftersom...det återstår att se  

Fortsatte sedan att skritta till "växthusbacken" och travade fram till "bordet" där vi vände och skrittade hemåt igen. Sedan blev det trav fram till "fd vedupplaget" där vi skrittade förbi och sedan travade vi igen fram till "grannen i det röda huset" där vi återigen gjorde halt....för att trava förbi "stallet", "jordkällaren" och fram till "korsningen" där vi gjorde halt och började skritta av oss bägge 2  Både jag och T var svettiga och blöta av snön  

Sammanfattning av ridturen idag:

Lugn och trevlig häst som lyssnade på ALLT jag ville att han skulle göra!!!

Avsaktningar....lyssnar direkt.

Igångsättningar.....lugn och lyssnar direkt.

Traven.....när han drar iväg lyssnar han och "ligger kvar" efter ett tag.

Inga problem att korta ner honom och få WOW-känslan i traven på hemvägen  

Skritt....ingen snubbling  

Kan säga att jag är väldigt nöjd med veckan hittills!!!


 


Avskrittning mot älvutsikten  Tyvärr en dålig mobilbild....



 

En mörk och dålig mobilfilm på vår avskrittning  


Jag har bytt stigbyglar till mina säkerhetstigbyglar med magnetlås. Jag köpte dem begagnade för 400 kr...nya kostar de kring 1200 kr. Ett av det absolut bästa köpen jag har gjort...förutom T och G4:an då   De kommer tveklöst på 1:a och 2:a plats på "fynd-toppen"  


   


Gillar verkligen magnetlåset!! Det är helt omöjligt att fastna i dem  

T fick mat och magnetbehandling + fleecetäcke + halsduk när vi kom hem då han både var svettig och blöt av snön. Jag passade på att mocka när jag fick vara ifred och fyllde på hö i lilla höhäcken inne i vindskyddet. T gick dit för att äta medans jag skottade bort snön överallt...förutom på spåret runt hagen.



 

Tyvärr en mörk mobilfilm igen då jag givetvis glömde kameran hemma  ...laddad och klar!!!

När allt kring T var klart gick jag in för att öppna, riva ur och packa hö i säckar. Bal nr 4 såg jättefin ut!! Jag fyllde på 11 hösäckar idag. Om du slutat snöa imorgon kommer jag att fylla på stora höhäcken. Men om det fortfarande snöar blir det bara lilla höhäcken som fylls på...och jag väntar tills på torsdag med stora höhäcken istället. Det lär ju visa sig hur det blir  

Sedan var det bara att ta av magneter och fleece och gå hem med allt det blöta och hänga upp nere i källaren. Sedan hoppa in i duschen och skriva handlingslistan innan vi åkte iväg för att handla och shoppa....min mor och jag  

Första stoppet blev Tygbutiken där mamma skulle shoppa. Sedan vidare mot Jysk där jag köpte en julvaxduk på 2,5 meter för 31 kr!! DET ÄR REA GOTT FOLK!!! Hi hi!!

In en sväng på Rusta där jag inte hittade mycket.....vidare mot stora COOP där jag köpte tunnbröd och sill på extrapris. Passade även på att köpa kryddmedwurst till L-O  

Då var det dags för sista stoppet...Willys...där handlade jag mat och baktillbehör.

Nu blev det en sån där "kors i taket igen"...jag handlade INGENTING till T idag  
Jag tror att vi landade hemma igen strax före kl.21.00-tiden Då var det bara att börja hugga in här hemma med att packa upp mat och annat och sedan gå vidare med disk och annat...

Som belöning tog jag 1 stort glas jos, 1 stor tekopp och 1 glas o´boy  

Min kära man kom hem för en stund sedan och nu är "plogbladet" putsat, grundmålat och även målat  Om allt går som det ska kan vi provköra på åkern imorgon  

Nu gott folk ska jag chilla och ta det lugnt framför TV tills det är dags för bädden..om en liten stund  

Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  




Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards