anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 10 december 2012

Av anaby - 10 december 2012 19:31


Här kommer filmerna som jag spelade in igår. Tyvärr har jag inte kunnat ladda in dem på Bloggplatsens egna videoklipp?? Har ingen aning om varför...men, men...nu blev det Youtube istället  



 


Här är T lite skeptisk att gå ner i utbyggnaden. Det är några barn som skriker rejält ute på vägen...så det blev lite läskigt  Det här var innan ridturen....efter gick det bättre  






 


Första filmen är från vår lilla ridtur och framför allt spåren på åkern innan vi gick hem igen   






 


Och sedan när T utforskar utbyggnaden till vinterhagen iförd magneter och fleece-mundering  Nu gick det bättre att vara kvar i hagen en stund...utan matte  




 


Till slut gick det även "bra" att äta ur höpåsen. Så länge han hade koll på mig ville han inte äta...men när jag gick upp för att mocka i vindskyddet....stog han och spejade på VAD jag gjorde samtidigt som han åt  De är roliga de små liven!!! Hi hi!!


Mvh anaby  



Av anaby - 10 december 2012 19:07

Har sovit skapligt idag efter jag kom hem från jobbet . Tog det lugnt en stund efter jag "piggnat till"...det var mörkt när jag gick ner till stallet. Gick genom hagen och plumsade i djupsnön  

Passade på att titta lite i utbyggnaden vad T har haft för sig det senaste dygnet  Han verkar ha haft det riktigt bra...jag såg spår av bajs...sedan har han tuggat på både träd och buskar och lekt mullvad i snön  

Höpåsen i "höträdet" var helt tom på hö. Perfekt!! Då har T haft lite och göra under kvällen och natten  

Idag har jag mockat, skottat snö, fyllt på vatten och fixat med höet. T tyckte att jag var otroligt tråkig idag  och gick till stora höhäcken för att äta istället för att titta på vad jag gjorde  

Innan jag gick hem passade jag på att hänga upp en ny "höpåse" i höträdet och sanera alla 3 elband från snö. Det har snöat igår kväll och inatt. Jag tycker att det känns så bra att sanera snön från elbanden ganska omgående. Ju flera dagar som går och ju mer snö som kommer...desto svårare att få bort snön och större risk att det blir is och fastnar rejält....och man får hålla på en halv evighet att sanera  Eller allafall några timmar....istället för 20-30 min  

Nu är både elbanden sanerade och snön skottad  Helt lagom terapi för mig idag  

Gick hem och började fixa med middagen. Sedan har jag packat mat till jobbet och svidat om till jobbarkläder.
Nu sitter jag i soffan och se på TV tills det blir dags att åka till jobbet.

1 natt kvar att jobba och sedan ledig i 2 nätter innan jag jobbar de sista 3 nätterna i helgen  

Roligare än så här har jag inte haft det idag...tyvärr  Blir lite roligare imorgon istället  

Ha en fortsatt jättebra måndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards