anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 3 november 2011

Skit, skit och skit....suck!!!

Av anaby - 3 november 2011 18:32

Jag var och hämtade ut min Börjesbeställning igår  Var för trött för att packa upp den igår   så jag har gjort det idag på em istället. Hade bla beställt tåskydd och plaststigbyglar för att ha till min bomlösa sadel nu under vintern när ridstövlarna blir lite bredare...Vill undvika att ev. fastna om T får för sig att roa sig med lite "rodeo" emellanåt 

När jag skulle sätta fast tåskydden på stigbyglarna GÅR DET INTE!!! Men skit också   Det visar sig att på just de här stigbyglarna är det en hel platta med endast 1 litet hål....medans de förra jag köpte såg ut som ett par "vanliga" stigbyglar med ett stort rektangulärt hål. På dessa var det inga problem att fästa och skruva fast tåskydden.

Nu gick det inte alls....  Jag som hade en förhoppning om att kunna sprutlacka allt idag och imorgon och kunna använda dem på måndag...Tja, det blir inte alltid som man har tänkt sig  Bara att tänka om!!!


Jag fick gå in på Hööks hemsida och titta runt om jag behövde mer än broddar och plaststigbyglar??? De har jättebra pris på broddar om man köper 20 st..då kostar de 5 kr styck!! Så broddar hade jag redan bestämt mig för att köpa vid nästa Hööks beställning och bunkra upp så att jag har hela vintern

Hade hittat ett par jättefina BRUNA ridbyxor på REA som jag gärna ville ha...men, det kändes så onödigt att köpa dem  Har dock fått kasta 2 par ridbyxor för att de knappt höll ihop...hmmm!!!

Frågade min kära man om jag kunde få ett par ridbyxor i julklapp?? Det skulle gå bra 

Passade även på att beställa ett RÖTT jättefint dressyrschabrak och en RÖD huva som jag tänkte använda under december månad  Tror ni att jag har blivit "färg-skadad" varje månad eller någonting??? Det tror då jag  Kanske har med åldern att göra...vad vet jag  Fniss!!!


Oktober = ROSA (Rosa bandet)

November= GUL (reflex)

December= RÖD (jul)

Januari= ???    Har inte bestämt mig än    Det kommer nog så småningom  


Måste skynda mig att packa ihop det sista av mina kläder sedan är jag klar med packningen  Blir att ta sig en varm härlig dusch och rugga framför TV  med bla ett stort glad  "smultron-champange" och en stor kopp med varm choklad    Kan nog inte bli bättre!!

Ha de så länge!!

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards