anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 16 november 2011

Reflexhuva på G!!! Hi hi!!

Av anaby - 16 november 2011 18:50

För att skingra tankarna och ha någonting att göra förutom att städa här hemma under kvällen   har jag börjat spåna på T:s reflexhuva som jag ska sy


Jag har mätat och ritat ut en mönster med själva huvan + öron. Ska ta ner huvan till T och kolla efter hur jag har mätat  imorgon och se VAD jag ska ändra. Jag skulle vilja ha den lite kortare framtill och få bort den smala fliken som finns på alla huvor. Hellre kortare och bredare...tror att den kommer att sitta bättre då eftersom reflextyget är av ett lite tunnare tyg än det stickade som man vanligtvis använder till huvor. Får se imorgon om det jag har tänkt blir bra eller om jag får ändra mig ändå


 


Själva huvan. Har mätat att örat ska vara 11 cm.



Örat.



   


När man sätter ihop den blir det så här!! Tada!! Hi hi!! 


 

Jag kommer att använda den här reflexvästen i storlek XL/XXL. Ju större storlek desto mer tyg och reflex att använda!!! Jag har mätat och ser att jag får ut 2 st huvor av den här västen. Inte illa med tanke på att västen kostade mig 10 kr i inköp på Rusta på REA Då har jag även kardborre till 1 av huvorna. Otroligt billiga huvor   Jag vill ha reflex på nedre delen nedanför  pannbandet och på öronen. Så jag kommer att få klura lite för att få till reflexen på ett bra sätt tror jag  Men det löser sig!!!


Om ni vill titta på mer saker som jag har sytt titta under kategorin:


Hemgjort hästrelaterat


Den kommer att fyllas på allt eftersom  


Nej, nu ska jag släppa ut hundarna på baksidan och torka golven här hemma. Sedan ska jag sätta mig och titta på "Hopplära - Strömsholmsmetoden" för att få lite inspiration och energi 


 


Innan det blir dags för "vanlig" TV    


Ha det gott!!

Mvh anaby  

 
 
Karja

Karja

16 november 2011 20:49

du får gärna lägga upp bild på huvan sen när den är färdig =) å hur har du mätt när du mätte på din polle

http://myonelife.bloggplatsen.se

anaby

16 november 2011 20:57

Japp!! Jag kommer att lägga upp kort och beskrivning när huvan är klar:) Blir intressant att försöka sy en själv;)

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Jenny

Jenny

16 november 2011 21:21

Nämen, vilken smart grej med reflexhuva! Ser fram emot att se resultatet sen :)

Fattar inte varför tygelhakar knappt existerar utanför islandshästvärlden, det är ju väldigt smidigt :)

http://islandstokan.bloggplatsen.se

anaby

16 november 2011 21:30

Jag tyckte att det var dags att någon sydde en reflexhuva nu!! Hi hi!! Kanske något företag får "blodad tand" och börjar tillverka framöver;)

Säger samma sak!! Varför finns det inte fler tyglar MED tygelhakar på!! Det är hur smidigt som helst. På islandsidan har det väl funnits länge??

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Karja

Karja

16 november 2011 21:37

Sv: ok ska gå in och kolla där =) ska se om ja kan hitta nån i stallet som kan ta kort och filma nästa gång jag rider honom. vi har inte bestämt när nästa gång blir då hon försöker rida honom själv så mycke hon kan =) men han är helt underbar kille

http://myonelife.bloggplatsen.se

anaby

17 november 2011 14:52

Jag hittade inga liknande hakar på Jula eller Biltema men man kan ju kolla även där om man är på stället. Allt finns nog inte på hemsidorna:)

Väntar med spänning på kort och film:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Jenny

Jenny

16 november 2011 21:47

SV: Ta patent på idén och sälj den dyrt ;)

Det är helt möjligt, och dessutom tror jag att jag lider av vitaminbrist så min kropp säger nog ifrån på flera plan :/ Usch vad jag önskar att det var sommar fortfarande!

Ja, sådana tyglar har funnits länge, men de kanske börjar komma på "vanliga" hästsidan med så småningom?

http://islandstokan.bloggplatsen.se

anaby

17 november 2011 14:55

Patentet är nog redan taget på huvorna;) Hi hi!! Men tack för tipset:D

Det kan nog även vara vitaminbrist!! Det kommer att bli bättre för dig framöver när det blir ljusare ute:D HÅLL UT EN STUND TILL BARA!!!

Man kan ju verkligen fundera på varför det INTE finns på "vanliga" hästsidan?? Måste ju vara hur smidigt som helst att ha det som i princip standard på tyglarna!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards