anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 17 november 2011

Veterinären har ringt!!

Av anaby - 17 november 2011 13:56

Jag måste ha världens BÄSTA veterinär   Han ringde nyss upp och jag bad om ursäkt för att jag var tvungen att ringa till honom 2 ggr och skämdes som en hund  ... men var så otroligt tacksam att han ringde upp   Han var ju på akutbesök imorse och hade pga det INTE någon telefontid som han vanligtvis har mellan 08.00-09.00 Jag kan bara tänka mig HUR MÅNGA ANDRA SOM OCKSÅ HAR RINGT HONOM IDAG OCH VILL HA HJÄLP!!!


Han skrattade och sa:

Ja, ha vad ska vi hitta på nu då till din mugghäst??


Vi var eniga om att han skulle ha "avsvällande" den här gången. När han hade mugg och VÄLDIGT stor svullnad förra gången för 3,5 år sedan fick han "avsvällande" och det funkade väldigt bra på honom  Fick mer Socatil utskrivet så nu hoppas vi bägge 2 att han ska BLI FRISK FRÅN MUGGEN i och med den här behandlingen!! Annars var det bara att ringa igen  Underbara veterinär säger jag bara  

Börjar verkligen känna mig som om jag "terroriserar" min stackars veterinär på hög nivå nu i och med T:s muggproblem senaste tiden En himla tur att han både är tålmodig och otroligt snäll  

Jag får hämta ut medicinen imorgon och påbörja behandlingen då  Klockan är så mycket nu och han måste hinna ringa in receptet...inte säkert att det finns hemma och då måste det beställas. Så min "bästa chans" att få med mig allt hem är att åka imorgon istället.

JUST NU KÄNNS DET UNDERBART ATT FÖRHOPPNINGSVIS FÅ EN BRA BEHANDLING SOM FÅR NER SVULLNADEN OCH SEDAN FORTSÄTTA MED SOCATILEN ETT TAG TILL FÖR MUGGEN. NU ÄR DET BARA ATT HÅLLA TUMMARNA!!!!

Säger en otroligt lättad anaby  TUMMEN UPP!!!

 
 
Bonnie

Bonnie

17 november 2011 16:50

Det är inte någon slags allergi han har? Eftersom det är så svårt att bli av med den där muggen.

Sv: Han är verkligen jätte trevlig, svårt att tro att han gick av travet i slutet av maj såna här dagar:D

Hade det hänt nått under operationen hade jag varit mer beredd men två dar efter pga nsaid preparat... Det var inte väntat från nån sida.:(

http://teamkarlsson.blogg.se

anaby

17 november 2011 17:00

Förmodligen är det ingen allergi. När det var som värst tog jag bort allt kraftfoder och annat så att han endast åt gräs...blev ingen skillnad. Som jag förstår är det många hästar i år som fått mugg som aldrig haft det tidigare!! Det har även varit extremt svårt att få bort enligt min veterinär:( Förra gången han hade det för 3,5 år sedan tog det nästan 3 månader att bli av med. Men sedan var han frisk fram till i somras. Så det är svårt att veta VAD det beror på...

Han ser jättefin ut:D Då är han relativt ny som ridhäst:)Roligt att det går så bra för er:)

Det är så tråkigt när sånt händer:(

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Karja

Karja

17 november 2011 20:34

muggen som gjort honom svullen? samma med en polares häst som e runt 20 år gammal aldrig haft problem me den hästen elle nån av dom andra men den hästen fick sån jävli mugg så hon kanppt kunde gå men de gick bra och läkte ut å de va skönt, e ju inte kul när hästarna får mugg och får olika besvär och ont.

http://myonelife.bloggplatsen.se

anaby

17 november 2011 21:13

Jag upplever att det är muggen som gjort honom svullen. Det som är irriterande är att det "nästan" läker ut...bara några små krustor och ser jättefint ut. Sedan tvär blossar det upp igen:S Har en jättebra veterinär som är lätt att prata med och som har bra ideer om fortsatt behandling. Känner både mig och hästen väl:)

Jag hoppas att den här behandligen ska ta bort det sista!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Karja

Karja

17 november 2011 20:35

va e de för nosgrimma du har på hästen på din header

http://myonelife.bloggplatsen.se

anaby

17 november 2011 21:10

Det är Rambo Micklem tränset. Ser lite annorlunda ut men påminner om ett remontträns..fast sitter lite längre upp och är mer anatomiskt:) Är jättenöjd med det.

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards