anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 17 november 2011

Mer reflexkort!!

Av anaby - 17 november 2011 22:38

Jag lyckades ta 1 kort till där man nästan ser hur jag sytt reflexen   Det är inte lätt att fota reflexer har jag insett!!

Men här kommer den allafall!!

 


Jag sydde först fast reflexen på avigsidan...när det var gjort vek jag tillbaka reflexen...då syns inte sömmen. Sedan vek jag in det gula tyget som reflexen var fastsydd i och sydde fast reflexen i nästan samma söm som den var sydd i tidigare. Hoppas att någon förstog  Man måste sy fast reflexen före man syr in kanten runt hela huvan...annars blir det svårt att sy kanten 

Man ser även att symaskinen har gjort någon typ av "egen" tuggsöm  Suck!! Så himla irriterande!!! Tur att det inte syns så väl på långt håll...


Mvh anaby   

 
 
Bonnie

Bonnie

17 november 2011 22:53

sv: Det var en väldigt speciell person, roligaste lektionerna under alla år tror jag;) Vi hade även avlivning med bult med på en lektion, det var väl sådär kanske... 30 pers runt hästkraken som avlivas:/

http://teamkarlsson.blogg.se

anaby

18 november 2011 17:19

Det måste har varit hur intressant som helst att lyssna på honom!!!

Kan tänka mig att det var lite konstigt att stå 30 st kring en häst i samband med bultning:O Men samtidigt så är det ju bra att VETA hur och vad man ska göra...på gott och ont..

Har köpt allergimedicinen idag och ska ge honom imorgon!! Håller bara på att klura på dosen!! Har räknat ut att han ska ha 10 st...600 kg häst!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Helen

Helen

18 november 2011 13:13

Hej Anna, jag undrar var någonstans man kan få tag på sånna breda reflexband att sy på. Jag har googlat men kammade noll - alltså: hittade inte just det jag sökte.

Dina reflexband har precis perfekt storlek (bredd).

http://www.softsaddles.info

anaby

18 november 2011 17:09

Hejsan Helen!! Trevligt att höra från dig igen:)

Jag har köpt vanliga vasel/reflexvästar i stor storlek från Rusta och ÖB för en billig peng...kring 10-20 kr per väst. Tycker att den breda reflexen som sitter på dem är absolut det bästa att använda sig av!! Har inte heller hittat någon BRED reflex på någon syaffär som jag har letat i... som man kan använda sig av:(

Jag trivs fortfarande superbra i G4:an:D Helt underbar sadel att rida i!!!

Ha en fortsatt jättebra vecka och helg!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards