anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 23 november 2011

Ett litet tips!!!

Av anaby - 23 november 2011 18:54

Jag har under några år använt mig av en "vanlig" 1-hjulig skottkärra. Dock är det rejält tungt att köra med 2 st tunga 25 liters vattendunkar i en sån skottkärra...speciellt när man har "problem med kroppen"  Jag kollade runt lite överallt på affärer i stan och hittade en skottkärra jag fastnade för på Jula som uppfyllde mina krav. 

Jag ville ha en skottkärra med 2 hjul för att slippa balansera vattendunkarna. Det blir så otroligt mycket mindre tungt i snön när man ska fylla på Termobaren!!! Jag drar den alltid bakom mig då jag tycker att det är lättare motför att dra den framför mig...då jag har problem med nacke och axlar.

Kan säga att nu är det rena rama drömmen att fylla på vatten...dunkarna står i skottkärran medans jag fyller....sedan drar jag ut dem och fyller på Termobaren. Det enda lyftet jag gör är när jag ska tömma vattendunkarna  För mig är det otroligt stor skillnad och lättare att fylla på vatten nu motför tidigare. Känns knappt i kroppen nu  


Jag såg på Julas hemsida att det finns 2 olika skottkärror med 2 hjul nu. Den här som rymmer 100 liter och en lite större  som rymmer 160 liter...och något dyrare.


  


Mvh anaby   

 
 
Karja

Karja

23 november 2011 19:38

sv: tar nog korten på min utrustning när ja fått de andra paketet. det vänder säkert me muggen =) när ja skulle hämta in sunny igår så fick ja hjälp av en annan på gården och han gick ur skon pga leran. å sen tappsko som ligger i leran nånstans säkert :P
precis alla ropar snö :P =)

http://myonelife.bloggplatsen.se

anaby

24 november 2011 19:06

Vad trevligt med kort på nya utrustningen framöver:D

Men så träligt!! Visst är det andra "tappskon" i leran??

Jag hoppas att kådsalvan ska göra susen med muggen!!

Idag kan jag säga..längtade jag extra mycket efter snö!! Är verkligen mörkt och ruggigt ute:(

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Anna

Anna

23 november 2011 20:47

sv:det senaste jag hörde är att det ska finnas i butik någongång nästa år:)

http://annashastliv.blogg.se

anaby

24 november 2011 19:03

Tack för infon!! Då har jag något hum om när den kommer ut på marknaden!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Ingen bild

Annica

23 november 2011 22:05

Hej

Har sett hur du gjort thermobarer. :) Har blivit inspirerad och tänker göra två egna att ha inne i stallet, i boxarna. Ute har vi redan en färdigköpt, men eftersom vi har kallstall så behöver vi i boxarna också. Att köpa nya boxvarianter är svindyrt. :)

Det är en jättebra beskrivning du gjort. Smart och lätt att göra. :) Hur har den funkat för dig? Håller den isfritt även när det är rejält kallt? Sen tänkte jag höra hur du lindar värmekabeln. I botten, eller runt själva hinken? :)

Får se om vi köper material till den första i helgen för att testa. Är det ok att jag hör av mig om jag har frågor? Kan maila i såna fall. :)

Mvh Annica

anaby

23 november 2011 22:44

Jo, jag har gjort egna Termobarer!! De är helt suveräna!!

Min "gamla" mindre Termobar höll isfritt t.o.m -24 grader:) Den nyare är det längre värmekabel på så den lär nog vara isfri hela tiden oavsett temperatur;)

Vi började linda värmekabeln i botten och arbetade oss sedan runt tunnan. Den är lindad 3/4 delar på NYA Termobar tunnan:)Den gamla är värmekabeln kortare och då tror jag att den kom inte riktigt uppför halva tunnan.

Det går jättebra att både ringa eller maila mig under helgen!! Jag är hemma hela helgen och går att nå på mobilen. Jag mailar mitt mobilnr om du behöver ringa:)

Jätteroligt att ni också vill göra egna Termobarer!!

Ha de jättebra så länge!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards