anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 28 november 2011

Veterinärsamtal på morgonen!!

Av anaby - 28 november 2011 08:30

Vad man märker skillnad i HUR man mår själv när hästen inte är fräsch!!! Vid 05.00-tiden imorse på jobbet började jag må riktigt dåligt  Det var bara ogjort att jag hade kräkts...ont i magen etc. Skulle duscha en Brukare och trodde att jag skulle svimma av värmen  Det var bara att öppna dörren och hyperventilera för att piggna till igen 

Åkte ner till stallet direkt efter jobbet för att kolla T och tvätta, torka och smörja. Idag var NÄSTAN ALLA krustor borta Jag har kämpat i ganska exakt 1 vecka för att få bort området på 10 cm X 10 cm med svarta hårda krustor!!! Det kändes riktigt bra!! Kanske finns det en möjlighet att det försvinner nu!!! Passade på att mocka, städa nedanför höhäcken, fylla på hö och fylla på vatten innan jag åkte hem. Blir lite mindre att göra i stallet under em när jag vaknat..i och med att jag ska iväg på Apoteket och shoppa och hämta ut medicin till T.    


Fick tag på min veterinär efter en halvtimmes jakt per telefon 

Det blev mer Metacam...eller en 5 dagars kur. Det känns helt ok eftersom jag jobbar 5 nätter den här veckan. Är ändå uppe tidigt på morgonen och då blir det bra att ge Metacam, sprita muggen på morgonen och sedan ge Metacam igen och smörja muggen med mjukgörande på em/kväll  Blir att lägga spritomslag i några timmar först i någon dag och därefter ska jag smörja med Alcogel..den sitter kvar bättre i pälsen än spriten...och efter det har fått verka några timmar ska det smörjas med mjukgörande salva tex silon, zinkpasta eller grankådsalvan. Vilket jag redan har hemma 

Veterinären kommer även ut nästa vecka för att vaccinera och raspa tänderna på T så då får vi se hur muggen ser ut då!! Förhoppningsvis har det vänt!!! Känns allafall bra att "han kommer ut och tittar" på T i vilket fall som helst   

NU SKA JAG LÄGGA MIG OCH SOVA I NÅGRA TIMMAR INNAN JAG ÅKER PÅ APOTEKET!!!

Förhoppningsvis kan jag slappna av nu och sova ganska gott idag  

Mvh anaby  

 
 
Kerstin

Kerstin

28 november 2011 08:46

Hoppas du fick sova gott.

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

28 november 2011 09:00

Det hoppas jag med!!! Nu väntar bädden!!! Har rejält med "grus i ögonen" nu;) Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Karja

Karja

28 november 2011 16:18

va skönt att krustorna har släppt =) går ju åt rätt håll =) hoppas de inte kommer tillbaka nu efter att dom har släppt och sen när svullnaden åxå har försvunnit

http://myonelife.bloggplatsen.se

anaby

28 november 2011 17:00

Det känns helt klart som om det går åt rätt håll!! Så länge krustorna sitter kvar är det svårt att smörja och få det att gå in ordentligt för att göra någon verkan. Men förhoppningsvis blir det bättre nu!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards