anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 27 december 2012

Regntäcke till T:)

Av anaby - 27 december 2012 01:09

Jag har väntat och väntat och väntat på Hööks rea...att den ska börja någon gång....men den kommer att dröja nåogn vecka till I tisdags när jag jobbade natt gick jag in på Börjes hemsida för att titta på ett fodrat regntäcke med ev. hals. Hittade ett fodrat regntäcke på rea och en halsdel till mycket bra pris som jag klickade hem Det blev också 1 till sadelhängare med extra stång för schabrak. Tänkte byta ut den "vanliga" sadelhängaren nere i skrubben i stallet så att jag får 2 st sadelhängare med extra stång. Tanken är att ha westernsadeln och barbackapadden på en hängare och G4:an och tömkörningsgjorden på den andra. Då kan jag även hänga något extra schabrak på extra stången om jag vill  Jag bestämde mig även för att köpa en tolksele till T!! Han ska INTE köras pga att han har alldelens för tråkiga erfarenheter av det från sitt tidigare liv  Tömkörning går jättebra och då var min tanke att det kanske kommer att gå att tolka lite efter honom. Tror att det skulle vara bra "terapi" för T eftersom att jag sitter på ryggen Tänkte använda mig av L-O som "försöks-kanin" och hålla till på åkern. Självklart blir det att ta det väldigt lugnt från början....jag har ju ingen aning om hur han kommer att reagera. Men det känns helt klart som om det är värt att prova på!!! Vi får se hur det kommer att gå!!!

Tänkte passa på när det fanns ett billigt och bra regntäcke som T kan ha att köpa det medans det fortfarande fanns kvar. Jag vet ju inte alls om Hööks har tänkt rea några täcken nu i januari som kommer att passa T....  

Pengarna som jag får in för Passier sadeln jag har sålt kommer att gå till täcket...en bra deal tycker jag  

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards