anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 8 december 2013

Långledigheten kan börja!! JJIIIPPIIIKKAAAYYEEJJJJ!!!!!

Av anaby - 8 december 2013 21:38

Det går nog knappt att beskriva känslan jag hade när jag gick och la mig efter jobbet imorse  Att veta att jag nu är ledig i 2 veckor känns fantastiskt bra  Jag var tröttare idag när väckarklockan ringde än tidigare i veckan....nu vet jag ju att jag ska få sova på natten  Hade tänkt rida när jag vaknade men kroppen "sa ifrån direkt"...det fanns ingen som helst ork överhuvudtaget...tyvärr  Men imorgon är en ny dag med nya möjligheter men framför allt har jag fått sova 1 natt och laddat lite energi  

Jag tog det ganska lugnt istället och såg på Fjällbakamorden istället. Det blev en tidig middag med rester idag. 

Pannlampan är min bästa vän just nu och speciellt när jag mockar i vindskyddet. Även om jag har en lampa i taket så är det svårt att se i halmen...speciellt kisset  Upplevde att jag fick ut allt som var blött idag och det kändes skönt  T blev lite less på mig då jag "bara" skulle mocka och ingen uppmärksamhet  Han fick sitt mys när jag var klar med allt...efter jag fyllt på vatten i termobaren. Det var ganska skönt att få sig en prommis och sedan lite frisk luft och jobba så där lagom nere i stallet idag  Imorgon ska jag sätta ut musfällorna!!! Vi har fått mycket möss hemma också  T.o.m inne i tvättstugan på tvättmaskinen är det musskit  

Jag gick hem genom sommarhagen och behövde faktiskt INTE pannlampan idag...det var så pass ljust ute ikväll!!

Väl hemma har jag dolat på lite med info om mötet med Ridtravarföreningen imorgon och jag har även bakat kladdkakor till fikat. Det känns som om jag har allt under kontroll vad gäller mötet nu!! Men man vet ju aldrig imorgon hur jag känner  Men jag har kontaktat de som ska komma och prata, köpt in det som behövs för fikat, bakat, kopierat papper och ska hämta nyckeln till lokalen imorgon vid lunchtid. Tja, vi får se om jag har glömt någonting imorgon...det lär ju visa sig i så fall  Men just nu tänker jag välja att slappna av och vara nöjd med förberedelserna inför morgondagen 

Efter baket hoppade jag in i duschen!! Och gissa en halv gång och det var härligt?? Helt underbart  Tänk att man kan känna sig som en helt ny människa efter en dusch!!

Nu ska jag passa på och se på Blacklist från tidigare i veckan innan jag hoppar i bädden!!

Ha en jättebra fortsatt söndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards