anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 3 oktober 2011

Av anaby - 3 oktober 2011 20:47

Nu har jag hämtat ut 3 paket ikväll!!! 2 från Börjes och sedan kom de sista 2 värmedynorna till T:s fleecetäcke....så nu ska jag sätta igång att klippa ut ut fickorna imorgon och sy fast dem!!!

Ska även packa upp Börjes grejerna imorgon...orkar inte ikväll  Bättre att ta det i lugn och ro i sin egen takt när jag är ensam hemma  

Jag köpte 2 "Rosa band" på ICA!! De är jättefina i år   

Kort på allt kommer imorgon!!

Nu väntar CSI!!!

Mvh anaby  

Av anaby - 3 oktober 2011 14:48

Helt otroligt vilket väder vi har just nu!! Man kan knappt tro att det är oktober månad!! Efter att ha ätit frukost och chilla lite i soffan  blev det dags för en ridtur med T   Idag blev det G4:an istället för T6:an  Gillar bägge 2 men G4:an är så himla skön att sitta i så det är "första hands" valet för mig  Eftersom jag inte har fått hem mitt rosa dressyrschabrak än blev det istället ett brunt med "stora" rosa band på varsin sida   Den rosa huvan blev det allafall  Jag red i samma kläder som igår. 

Glömde bort att ta kort på schabraket Fixar det imorgon istället!!!

T är verkligen en snäll och trevlig häst!!! Helt fantastiskt så var han lika lugn och snäll idag  Piggare i traven så klart men otroligt lugn ändå Det enda som är någonting att nämna idag är att när det låg en hög med kvistar/stockar på sidan av vägen...blev det en trärnit  DET FANNS INTE DÄR FÖRRA GÅNGEN VI TRAVADE FÖRBI!!! När han hade "kolla in" vad som låg där...fortsatte vi att trava förbi utan problem  Han är så himla mysig min häst!! Hi hi!! Däremot så travade vi förbi björkstockarna som ligger på bägge sidor av vägen och lyser VITT utan större problem idag  Förra gången blev det tvärnit där  Tur att det inte tar så många ggr innan han VET vad som ligger VART efter vägkanten 

Det blev inte lika mycket trav som det brukar bli idag. Det var jag som helt enkelt inte riktigt orkade med  Men innan veckan är slut är vi nog skapligt på G igen 

Idag blev det både en "kiss & bajs-paus" på åkern!!! Kissar gör han varje gång medans bajsar blir otroligt sällan 

Sedan har jag tvätta muggen och sprayat. T har fått lunch och magnettäcke. Och nu ska jag gå ut och smörja på zinkpastan innan jag öppnar upp till paddocken. 

Då är T helt klar för dagen  Bakskorna sitter fortfarande kvar men det är på upphällningen nu!! Får se om vi tar av dem på tisdagkväll...

Ska sedan rugga upp mig och börja med middagen. Ikväll ska jag äntligen åka och hämta min Börjes beställning  Och passa på att köpa lite "Rosa bandet produkter" på ICA Får se om jag tar mig in till Clas Ohlson lite senare under veckan och köper den rosa skruvdragaren    Hade varit mycket trevligt att ha den till mig själv  

När jag vaknade imorse upptäckte jag att jag hade VÄLDIGT mycket träningsvärk efter min 15 min skrittur med T igår  Hur är det möjligt efter endast 10 dagars vila?? Kan säga att det kändes betydligt bättre efter ridturen idag...så förhoppningsvis slipper jag träningsvärk imorgon  Man kan ju alltid hoppas!!! 

Ha en fortsatt jättebra måndag em och kväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby           

Av anaby - 3 oktober 2011 10:48

Det är fantastiskt fint väder ute idag!!! Snart ska jag och T ut och rida en sväng 

Det ska bli otroligt skönt att tillbringa tid ute i veckan 

 

Ha en jättebra dag idag!!

Mvh anaby   

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards