anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 19 oktober 2011

Av anaby - 19 oktober 2011 13:44

Vi tog oss ut i halvstormen T och jag   Det blåste grymt mycket ute i paddocken!!! Trots det stog T som ett ljus medans jag lindade bakbenen  och gjorde iordning honom inför ridturen!! Underbara häst!!! Utrustningen jag tog på idag blev: Underbara G4:an, Micklemtränset och BIB-martingalen  Och lite annat rosa förstås  

   

Sedan blev det lite rodeo före och efter matte kom upp i sadeln  Det blir en hel del konstiga "blås-ljud" runt omkring som inte finns i vanliga fall när det blåser halvstorm ute...klart att det är läskigt säger T 

När vi kom nedanför backen var han "som vanligt" igen  Det är det absolut bästa med T!! Han lugnar ner sig VÄLDIGT fort de få ggr han blir lite uppjagad  

   

Och det gick verkligen kalasbra att skritta vår tur till kyrkan idag  Han tittar sig runt omkring och spanar men är helt lugn när det kom en cyklist eller barnvagn eller annat så "tittar han vad det är" och skrittar vidare. Jag kan verkligen inte vara annat än nöjd med honom 

Väl hemma igen fick T magnetbehandling och lunch medans jag passade på att byta ut trasiga stolpar i hagen!!! Eftersom sommarhagen snart ska "tas ner" (alla elband tas ner varje höst och vissa av stolparna tas ner för att snöröjningen ska gå lättare för pappa) orkade jag inte sätta ner trästolpar utan det blev plast-trampstolp istället  Det blev 5 st som byttes ut idag...kan inte se någon fler stolp som behöver bytas ut i dagsläget efter att ha gått runt och spanat  Får hålla lite utkik under helgen om det är fler som går av under tiden det stormar så här!!!      

Ska snart gå ut och ta av magneter, smörja mugg och gelen på bakbenet och sedan ta på T regntäcket. Det blir väldigt kyligt och kallt för honom när det blåser så här pass mycket ute!!!

Väntar sedan på att L-O ska komma hem från älgjakten så att vi kan rulla in höbalen innan middagen. Tänkte passa på att smörja lite utrustning medans jag ändå väntar på att han ska komma hem. Går ganska fort när man väl kommer igång   Sedan är allt klart för idag...eller allt jag har tänkt göra!! Känns verkligen jättebra  

Ikväll ska jag chilla framför TV och se på bla "Bonde söker fru"  Det blir nog en stor kopp varm choklad ...ett vinglas....glass och nougatsås och lite annat gott ikväll  Måste passa på och ha mitt "fredagsmys" ikväll istället för på fredag då jag jobbar då Huvudsaken man har mys någon dag i veckan   

Nej, dags att gå ut till T!!

Ha en jättebra fortsatt onsdag!! Glöm inte Bonde söker fru!!! Hi hi!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 19 oktober 2011 10:41

Har sovit som en stock inatt!! Beror nog både på att jag var väldigt trött   och att det äntligen har löst sig med medicinen jag har väntat på ett längre tag 

Det blev en 10-timmars nattsömn inatt  Känner mig otroligt mycket piggare idag!!! Jag får sova 1 natt till innan jag jobbar mina sista 3 nätter den här veckan  Sedan blir jag långledig i 9 dagar!!! UNDERBART!!!

T står inne i paddocken och väntar på att bli riden. Han fick på sig regntäcke igår och fick sedan gå ute inatt. Var i valet och kvalet OM jag skulle ta in honom eller inte?? Vet dock att han är väldigt duktig på att stå inne i vindskyddet och rugga där det är lä  Om det blåser mycket 2 dagar/nätter brukar han få komma in andra natten och "vila upp sig" från blåsten men annars trivs han bäst att vara ute   Är jättenöjd att jag har en box att tillgå när det behövs....tex vid storm, regnoväder, mycket snö eller om han varit svettig efter en träning....när veterinären kommer eller Hovis  Sedan vet man ju inte när hästen gör illa sig heller och ev. behöver en boxvila...

Under ovädret inatt har 2 stolpar i sommarhagen gått av!!! Och skylten där det står "varning för elstängsel" har gått sönder!! DET MÅSTE HA BLÅST HUR MYCKET SOM HELST INATT  Tur att jag är ledig och kan påta på med hagen efter jag ridit  Ska gå igenom hela hagen för att vara på den säkra sidan om att det är ok runt om  Dock är de stolparna som är inne i skogen förmodligen inte lika utsatta där det är lä från blåsten.

Kom just hem från Apoteket och har börjat medicinkuren  Känns otroligt härligt och bra att förhoppningsvis kunna andas ut ett tag nu. Det lär ju visa sig om medicinen funkar framöver  Men det är allafall en början på ett lösning på problemet   

Nej, dags att inta frukost...eller frunch kanske det heter  och sedan bege mig ut och rida!!!!  Och sedan fixa med hagen i lugn och ro  Jag uppskattar och tycker verkligen om att kunna ta saker och ting i min takt...i lugn och ro utan stress

Ikväll ska vi rulla in första höbalen till T. Så att den finns klar och redo att öppnas på söndag eller måndag. Det känns riktigt, riktigt bra  

Ha en jättebra fortsatt onsdag em och kväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby         

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards