anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 16 oktober 2011

Av anaby - 16 oktober 2011 18:09

Jag har skrivit 2 långa inlägg som INTE gick att spara Blir man less eller less?? Jo, det blir man 

Jag provar igen och ser vad som händer!!! 

Gissa vem som var överlycklig över att bli riden idag?? Japp...T   Han hummade och var så otroligt nöjd när jag kom ut med sadeln  Jag passade på att prova in den nya BIB-martingalen och den verkar passa riktigt bra  Blir att finjustera den lite på tisdag...idag blev det bara en "första inpassning" 

Vi red till kyrkan tur & retur i skritt..det tog ca 30 min. Det gick riktigt bra!! Han var lugnare idag motför i fredags  Det enda som hände idag var att det helt plötsligt dök upp en människa i skogen...när vi kom skrittande på långa tyglar...halvsovande...DÅ HOPPADE BÅDE JAG OCH T HÖGT!!!    Efter att T fick "spana in" människan i fråga var det inga problem att skritta vidare  De andra människorna vi mötte höll sig på vägen  

Jag tänkte att jag skulle vara smart och fota när vi kom tillbaka. Hmmm!!! Det var INTE smart.. blev för mörkt  Men ni får hålla tillgodo med de här bilderna tills nästa helg när jag ska be Henrik fota med sin systemkamera  Det lär bli så himla mycket bättre!!!!        

 

Aningens bättre motför mobilen...men bara lite  



Det neonrosa Catago dressyrschabraket  



Här ser man allafall att benlindorna är ljusrosa  



T en aning less på mig   med sin rosa huva  


 

Lite gladare  



Sista kortet!! Tada!!!


    

Så här blev det med de enkla "sadelskydden" i form av att dela på ett fleecetäcke och bara lägga på sadlarna  Jag tycker att det är smidigt att göra så framför allt på den bomlösa sadeln som jag upplever är svår att hitta ett tillräckligt stort sadelskydd till. Den är formad lite annorlunda mot en vanliga sadel. Dock inget negativt om sadeln för det!!!


Nej, nu ska jag ut och ta av T magnettäcket och natta honom  Sedan blir det att ta en dusch och äta en sen middag innan det blir dags att åka till jobbet!!!

Tvivlar på att L-O & Co hinner hem innan jag har åkt till jobbet. Det lär ju visa sig i så fall  Tur att det finns telefoner som man kan ha kontakt via 

Ha en fortsatt jättebra söndagkväll!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby   

Av anaby - 16 oktober 2011 11:12

T står inne i paddocken och får sin dagliga magnetbehandling på bakbenet.  Passar även på att linda det andra bakbenet i samma veva så att han kan avlasta vilket ben han vill under tiden. Har sett bra ut när jag "tittat till" honom. Han brukar avlasta vilket ben som helst eller bara stå och vila som vanligt...när han inte betar gräs 

Idag blir det en lugnare dag här hemma. Jag ska plocka undan lite trädgårdsgrejer ute i rabatten och rida T idag  

Ska jobba i 2 nätter nu och sedan blir jag ledig i 2 nätter innan jag jobbar "de sista" 3 nätterna innan min långledighet börjar under v. 43    Den här "hellweeken" är den bättre av de 2 olika jag jobbar. Känns bra då jag fortfarande inte är 100  % pigg än efter förkylningen  

Nej, snart ska jag gå ut och ta bort magneterna och  öppna paddocken så att T kan beta i hela hagen och sedan fixa ute i rabatten!! Ridturen blir inte förrän vid middagstid när det är någorlunda lugnt på vägen  Idag har jag tänkt inviga BIB-martingalen!!! Den ser jättefin ut så jag är övertygad om att den passar men den är ju lite annorlunda mot en vanlig martingal  

 

Jag har även märkt att oavsiktligt har jag både haft hemma brun utrustning med mässingdetaljer och sedan köpt brunt med mässing?? Vet inte varför det blev så Jag hittade t.o.m tygelsnabbhakar i mässing till "hopptyglarna" Så det kan bli emellanåt  


Ha en fortsatt jättebra söndag!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards