anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2011

Långledigheten kan börja!!! Tjjjooohhooo!!!

Av anaby - 23 oktober 2011 15:23

Kom isäng en aning sent imorse när jag kom hem från jobbet 

Satte ett nytt jodopaxomslag på frambenet, smorde gel på bakbenet,  bytte vatten, trampade ner hö, mockade....åkte sedan hem och satte igång en tvättmaskin med paddar och lindor....målade ett varv till på brädorna till "blomlådan"....

Då det endast var jag hemma la jag mig på soffan och såg på TV...så jag somnade nog kring 09.30  Helt och hållet mitt eget fel  Steg upp igen kl.11.30...jag kommer garanterat att sova som en stock inatt 

Kände ganska omgående att någon ridtur inte var aktuell idag 

Packade istället in en del av vår utrustning i bilen och begav mig ner till stallet. Tog av jodopaxomslaget och satte istället på "snabb-bandage" som jag köpt från Tilrico (osäker på stavningen) för många, många år sedan till Zimé. Köpte dem "måttbeställda" och de passade otroligt nog T väldigt bra   Trots att han är lite grövre om benen än hon var     T har fått ärva MYCKET utrustning efter Zimé  

 

En ganska nöjd och "nyborstad & pysslad med" T  Är väldigt glad och tacksam att han INTE har fallit ur så mycket trots att vi har tagit det lugnt och skrittat de senaste veckorna  Nu är det bara att fortsätta skritta och trav lite...och  sedan sätta igång och trava ordentligt när underlaget blir bättre framöver!!! Risken finns att det fryser på vilken vecka som helst nu och blir stenhårt  


 

Frambenensskydden. Tror att de är använda 1 gång!!!


   

Bakbensskydden är aldrig använda!!! Övre kardborren är gränsfall för kort men det går allafall att stänga med några cm 


Såret i karleden på frambenet ser riktigt bra ut idag!! Det verkar INTE inflammerat  Har idag smörjt med Aloe vera efter jodopaxomslaget. Får se hur det ser ut imorgon!!! Jag kommer nog att ringa min vet. ändå för att höra vad han tycker jag ska behandla med. VILL INTE ATT DET SKA BLI SÄMRE ÄN DET ÄR I NULÄGET!!!  Inatt ska T få vara olindad på "sårbenet".. får se hur svullet benet är imorgon. Har bara varit en liten svullnad hittills. Mesta svullnaden är där såret är. Hade tänkt ta kort idag och visa men tyvärr tog batteriet slut  Laddar ikväll och tar kort imorgon istället.

Ska gå ner på en liten stund och ta bort snabb-bandagen (och se om det överhuvudtaget sitter kvar på något ben  ) och smörja gel, Aloe vera och Socatil där det behövs  Han har försökt ta av sig fleecelindorna den "lilla" marodören  De har suttit kvar men jag ser att han har "varit på dem"....Förhoppningsvis blir det minimalt med lindning av benen under den här veckan och OM det blir...så blir det bara några timmar per dag  

T såg INTE halt ut när han sprang i hagen idag  Bådar gott inför skritturen imorgon 

Nu är ca hälften av T:s  och min utrustningen som vi använder parkerad i skrubben igen Bägge sadlarna, några av tränsen, 1 magnettäcke, 2 hjälmar, 1 fleecetäcke, 3 regntäcken mm. Ska ta ner mer imorgon. Jag får ta ner allt eftersom jag vet vad jag ska ha där nere  men framför allt KOMMER IHÅG att ta ner  

Jag har ganska mycket utrustning hemma i källaren. Det tar alldelens för mycket plats nere i stallet  ...tycker att det är bättre att ta ner det jag använder mest istället. Några vintertäcken tar jag tex inte ner förrän de blir kallt och behövs....har bara några extra schabrak och extra benskydd i stallet också.... resten finns hemma Jag tvättar utrustningen ganska ofta och då passar det bra att ta med nytt och rent hemifrån i samma veva  

Kraftfoder har jag nere i källaren och tar ner foderhinken varje dag. Funkar jättebra!!!

Oj, vad jag svamlar!!!  Inte lätt när hjärnan är en aning trött  Hi hi!!

Nej, nu ska jag gå ner och fixa det sista med T och ge honom hans lunch 

Sedan skynda hem och ta en dusch innan jag börjar med middagen i form av älg och klyftpotatis...vi ska ha middagsgäster idag  Blir riktigt trevligt  

Ha en jättebra fortsatt söndagkväll!!

Chilla lugnt  

Mvh en aning trött men mycket nöjd anaby     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards