anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 16 november 2011

Några tips!!!

Av anaby - 16 november 2011 18:42

Tidigare när jag la jodopaxomslag använde jag alltid en sprayflaska...vilket öde att spruta på jodopaxet på bomullen  

Senaste året provade jag istället att använda en sån där "gammeldags" stänkflaska...VILKEN SKILLNAD DET BLEV!!!

Nu använder jag alltid den. Bla är den lagom stor så man blandar från dag till dag vilket innebär att jodopaxen alltid är fräsch  Det är otroligt lätt att spraya ut den då man bara vänder den upp & ner och trycker ihop den så kommer jodopaxen ur hålen på korken/locket 



T är ju en aning stökig när han kommer till ridhuset  Då vill jag gärna kunna sätta fast tyglarna utan att behöva stå allt för länge och fixa & trixa   Därför tycker jag att "tygelhakar" är perfekta att använda!!! Jag har 2 par rostfria och 1 par i mässing. Är väldigt nöjd med allihop!! Det är även lätt att ta av tyglarna för att byta från träns till träns eller för att smörja enbart tyglarna. Kostar inte många kronor heller  



Mvh anaby     

 
 
Karja

Karja

16 november 2011 20:47

vart har du köpt dom hakarna? funderat själv på å skaffa såna till mina tyglar, men vill ju inte ha för stora

http://myonelife.bloggplatsen.se

anaby

16 november 2011 20:56

Jag köpte mina rostfria på Börjes, BGB-hake artnr:3165, pris:18.95.

Såg att även Hööks hade några liknade, Svenskhake artnr:530063, pris: 15 kr. Tror att de ska vara samma storlek på dessa 2:)

De mässingfärgade fick jag av en kompis för länge sedan...vet ej vart hon köpt dem.

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Bonnie

Bonnie

16 november 2011 23:10

Tygelhakar is the shit;) Har snabbhakar på typ hela distanstrustningen för att det ska ta så lite tid som möjligt att få av alltihopa i vetchecken...

sv: Tack:)
Nej det med Majsan var nog fasen det värsta jag har varit med om i hästväg, fy fasen, jag skulle ju ha hämtat hem henne samma dag igentligen:(

http://teamkarlsson.blogg.se

anaby

17 november 2011 14:58

Det måste ju vara hur smidigt som helst med hakar för er distansryttare när man får av utrustningen så snabbt!! Tummen upp säger bara jag:D

Det måste ha varit fruktansvärt att få beskedet:( Vet en tjej här i stan får många år sedan som sövde sin häst för ett lättare ingrepp...som inte vaknade upp igen!!!! Även en grannes hund sövdes inför op och vaknade inte upp...de var helt chockade eftersom hunden var pigg i övrigt...Tragiskt när det blir så där:(

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards