anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2011

Ridtur i halvstorm!! Oppppsss!!!

Av anaby - 19 oktober 2011 13:44

Vi tog oss ut i halvstormen T och jag   Det blåste grymt mycket ute i paddocken!!! Trots det stog T som ett ljus medans jag lindade bakbenen  och gjorde iordning honom inför ridturen!! Underbara häst!!! Utrustningen jag tog på idag blev: Underbara G4:an, Micklemtränset och BIB-martingalen  Och lite annat rosa förstås  

   

Sedan blev det lite rodeo före och efter matte kom upp i sadeln  Det blir en hel del konstiga "blås-ljud" runt omkring som inte finns i vanliga fall när det blåser halvstorm ute...klart att det är läskigt säger T 

När vi kom nedanför backen var han "som vanligt" igen  Det är det absolut bästa med T!! Han lugnar ner sig VÄLDIGT fort de få ggr han blir lite uppjagad  

   

Och det gick verkligen kalasbra att skritta vår tur till kyrkan idag  Han tittar sig runt omkring och spanar men är helt lugn när det kom en cyklist eller barnvagn eller annat så "tittar han vad det är" och skrittar vidare. Jag kan verkligen inte vara annat än nöjd med honom 

Väl hemma igen fick T magnetbehandling och lunch medans jag passade på att byta ut trasiga stolpar i hagen!!! Eftersom sommarhagen snart ska "tas ner" (alla elband tas ner varje höst och vissa av stolparna tas ner för att snöröjningen ska gå lättare för pappa) orkade jag inte sätta ner trästolpar utan det blev plast-trampstolp istället  Det blev 5 st som byttes ut idag...kan inte se någon fler stolp som behöver bytas ut i dagsläget efter att ha gått runt och spanat  Får hålla lite utkik under helgen om det är fler som går av under tiden det stormar så här!!!      

Ska snart gå ut och ta av magneter, smörja mugg och gelen på bakbenet och sedan ta på T regntäcket. Det blir väldigt kyligt och kallt för honom när det blåser så här pass mycket ute!!!

Väntar sedan på att L-O ska komma hem från älgjakten så att vi kan rulla in höbalen innan middagen. Tänkte passa på att smörja lite utrustning medans jag ändå väntar på att han ska komma hem. Går ganska fort när man väl kommer igång   Sedan är allt klart för idag...eller allt jag har tänkt göra!! Känns verkligen jättebra  

Ikväll ska jag chilla framför TV och se på bla "Bonde söker fru"  Det blir nog en stor kopp varm choklad ...ett vinglas....glass och nougatsås och lite annat gott ikväll  Måste passa på och ha mitt "fredagsmys" ikväll istället för på fredag då jag jobbar då Huvudsaken man har mys någon dag i veckan   

Nej, dags att gå ut till T!!

Ha en jättebra fortsatt onsdag!! Glöm inte Bonde söker fru!!! Hi hi!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
Kerstin

Kerstin

20 oktober 2011 08:15

Duktiga killen!!
Hoppas din medicin hjälper nu så du kan få lite lugn och ro på den fronten.

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

20 oktober 2011 09:28

T är väldigt trevlig att rida ut med just nu:D Han är verkligen en klippa!! Helt otroligt om man jämför med hur han var tidigare!!!

Jag hoppas också att det blir lugnare och att medicinen verkar som den ska:)

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Hanna

Hanna

22 oktober 2011 12:05

Fler än jag som går in för rosa under den här månaden, imorrn på tävlingen får det bli, rosa blingpannband, rosa schabrak och rosa bandet på kavajslaget :)

http://hannaforsberg.blogspot.com

anaby

22 oktober 2011 17:22

Japp!! Jag har införskaffat en hel del rosa i år!! Det västa är att ju mer rosa man köper desto mer vill man ha:S Hi hi!! Ja, det lär nog bli bra det där;)

Ni är säkert jättefina i rosa idag!!! Hoppas att det gick bra på tävlingen!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards