anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 14 december 2011

Av anaby - 14 december 2011 19:29

Jag hade egentligen tänkt hinna med en hel del på hästsidan och pyssla med men då jag har varit rejält "krasslig" senaste tiden har tyvärr varken "tid eller ork" infunnit sig     Men nu har jag väldigt mycket hemma som jag har köpt in och som jag kan pyssla med!! Så det är bara att sätta igång framöver  Under julledigheten kommer jag att försöka pyssla på så mycket som jag bara hinner!! Håll utkik efter julafton för då sätter jag igång med allt möjligt i hästväg  

Ha de gott så länge!!

Mvh anaby  

Av anaby - 14 december 2011 19:18

Här kommer några dagsfärska kort på stigbyglarna!! Dock ska de med "flex" lackas mer då jag såg att jag inte kommit åt överallt   Bra att fota så man er lite mer än vanligt  Hi hi!!



Den här färgen känns mer som "havanna-brun-metallic"  


 


Ska provrida i dem imorgon!!!! Och fota  


 


Imorgon ska jag lacka på dessa mer. Såg att jag inte hade kommit åt överallt!! Men jag har en spraybruk till hemma så det fixar sig  



 


     Sedan ska "flex-plattorna" skruvas fast!!! Fler bilder kommer när allt är helt klart  


 


Det här är ett annat par i "bronsfärg" som jag lackat. Har dock inte kvar då då de följde med de bomlösa sadlarna som jag sålde iväg!!!


Mvh anaby  

Av anaby - 14 december 2011 18:27

Jag hade en riktigt bra natt på jobbet och åkte sedan hem för att sova direkt!! Känns konstigt att INTE behöva åka ner till stallet och tvätta T:s mugg på morgonen   Men skönt att komma isäng tidigare!!!

Har sovit hårt och riktigt bra under dagen  Gick ner till T vid 15.30-tiden för att göra allt klart kring stallet innan middagen. Vi började som vanligt med "muggtvätt" vid sidan av vindskyddet....inga problem...sköljde och förflyttade oss till ingången av vindskyddet där det är torrare att stå  Ska ta kort imorgon så att man ser hur det ser ut där vi fixar och dolar på varje dag   När jag skulle torka torrt var det nu väldigt lite gula krustor kvar!!! Kompresserna såg också bra ut när jag tog bort dem idag!!! UNDERBART!!! T är så snäll och står som ett ljust trots att det idag blåste rejält  Smorde, tog på kompresser och lindade bakbenen och sedan var vi klar för idag!!!

Hämtade T:s lunch så att han fick äta och började mocka ur vindskyddet. Han är så duktig och har sina bajshögar i samma hörn på varandra  Några få höger var även i hagen och jag hittade igen dem med hjälp av pannlampan  Fixade med höet i bägge höhäckarna...det räcker tills imorgon  Fyllde på nytt vatten i Termobaren innan det var dags att gå hem  Tog med mig pannlampan den här gången så att jag skulle se VART jag gick genom hagen...kan vara en fördel att slippa ramla där det är som mest is!!!

Vi har just ätit middag och jag ska gå ner och hänga upp "muggtvätten" så att det torkar tills imorgon. Ska ta några kort på stigbyglarna också innan jag tar ner dem till stallet imorgon 

Sedan ska jag ta en dusch, dricka te och se på TV innan jag åker iväg till jobbet igen!!

Längtar tills imorgon när jag är ledig!!!!

Ha en jättebra fortsatt onsdagkväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby     

Av anaby - 14 december 2011 04:19

Det har gått väldigt bra att jobba inatt  Skönt med tanke på hur dåligt jag mådde senast när jag var tvungen att sjukskriva mig!! Det känns om om nu kan det bara bli bättre  

Vädret är inte på topp om man säger så   Regn och rejäl blåst!!! Ska visst avta nu på morgonen....men den snö som är kvar  lär nog försvinna med regnet idag  Hoppas att nästa snö ligger kvar!!!

Nej, nu ska jag in i tvättstugan och göra lite nytta innan jag äter frukost  

Ha en jättebra morgon ni som jobbar idag!!!

Mvh anaby som snart jobbat klart natten och får åka hem kl.07.15  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards