anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 23 december 2011

Av anaby - 23 december 2011 19:15

Jag tänkte passa på att önska er.....


EN GOD JUL!!!! HOPPAS ATT NI FÅR EN JÄTTEBRA DAG!!!


.....innan jag åker iväg till jobbet.


Idag gjorde jag och T en liten julhälsning som vi tänkte dela med oss av till er 

Det är inget avancerat...och tyvärr dålig kvalitet pga det ruggiga vädret  Men jag tänkte att det kunde vara roligt att få en "personlig" julhälsning den här gången   



ÄN EN GÅNG!!! ÖNSKAR VI ER EN VÄLDIGT  TREVLIG & GOD JUL!!!


Mvh Anna & Tabasco   

Av anaby - 23 december 2011 18:35

Det var segt att ta sig ner till stallet idag   L-O var otroligt snäll och skruvade fast broddar på mina stallskor  Han frågade tidigare i veckan om jag ville ha "fastskruvade broddar" på min stallskor?? Vilket jag gärna vill ha  Han var förbi på Granngården och köpte broddar. Tror att 100 st kostade kring 600 kr!! Men det räcker till många skor 

ETT LITET TIPS TILL HÄST OCH HUNDÄGARE NU NÄR DET ÄR HALKIGT UTE    


 


Vi har bara skruvat fast broddar på mina stallskor inte granninge eller de andra som jag rider med. De kommer jag istället att använda avtagbara broddar...så att jag kan ta av dem när jag ska rida    


 


Vi satte 6 st broddar fram....


 


....och 4 st bak. Man kan skruva fast hur många man vill...allt efter tycke och smak. Vi skruvade fast dem med skruvdragare..gick fina fisken 


 


Det här är de andra avtagbara broddarna jag kommer att använda till bla mina Graningeridstövlar. De är väldigt bra enligt min kära man  


Sedan gick jag ner till stallet utan att halka en enda gång!!! Är ju ganska mycket is när jag går genom hagen...och dessutom en hel del neråt i backarna  

Tog av T lindorna för att titta på muggen innan jag bestämde mig för om jag skulle tvätta idag eller inte? Bestämde mig för att tvätta för att få ordentligt rent. Då behöver jag nog INTE tvätta resten av helgen och förhoppningsvis kunna sluta linda honom senast på måndag  Snälla hästen står som ett ljus hela tiden jag tvättar, torkar, smöjer och lindar Han har stort tålamod med mig ska jag säga  och jag med honom 

Pga regnet fick T på sig ett regntäcke...då kan han gå ut och äta ur stora höhäcken...annars står han inne i vindskyddet hela tiden. Bättre att han har valmöjligheten att gå ut OM han vill  Mockade, fixade med hö och vatten. Strax innan jag gick hem fick jag ett SMS!! Det var Börjespaketet som kommit!!! Tjjjooohhoo!!!

Skyndade mig hem för att svida om och sedan iväg för att hämta paketet!! Känns inte som om jag kommer att hinna med att hämta det imorgon 

Jag hade en otrolig tur för när jag kom fram till ICA var det 1 nr före mig!! Hade räknat med minst 10 eller 15 st före mig...är ju trots allt dagen för jul och det var verkligen fler människor än mig på G idag 


Landade hemma och packade upp allt direkt den här gången  Glömde inte heller paketet i bilen...som jag har lyckats med tidigare 


Det här packade jag upp idag:



Ett stycke STORT paket!!!


   


1 st Himalaya regntäcke 165 cm. Pris: 298 kr  Riktigt bra pris på ett bra och hållbart regntäcke!!!



2 st vita allround schabrak. Pris: 85 kr st. Ska färgas gult och rött.


 


1 st vitt dressyrschabrak. Pris: 89 kr. Ska färgas gult.


   


1 st rött suede schabrak. Pris: 85 kr. Till barbackapadden  



2 st 4-pack vita fleecelindor. Pris: 74.50 st. (ska färgas gult och rött)

2 st 4-pack bruna fleecelindor: Pris: 50 kr st!!!


 


Lite av varje:

Dospump till Torsklevertrandunken. Pris: 39.50 kr

Första hjälpten spray. Pris: 149 kr

Helosansalva. Pris: 79.50

4 st flexlindor: 15.95 st.

Mustard hästskor. Pris: 26.50 st.

Snösulor. Pris: 34.95 per par.

Hakar. Pris: 18.95 st.

Minikarda: Pris: 5 kr ( ska användas till att rengöra kardborren på fleecelindorna)


   


2 st Hexocilschampo 0,5 L. Pris: 115 kr st.   


Jag hade även beställt ett ylletäcke i storlek 160 cm men fick 145 cm.....tyvärr alldelens för litet för T  Annars var det jättefint för 100 kr!!! Ska ringa om en retur på måndag....då det är DE som har skickat med fel storlek INTE jag som har beställt fel. Det är nog inget problem att skicka tillbaka 


Nu ska jag göra lite hemgjord senap tills imorgon!! Tjälknölen är klar  Och L-O ska griljera skinkan ikväll!!! Jag ska packa till jobbet och sedan blir det en stor kopp te med favoriten "saffran/choklad" innan jag åker iväg 


Inatt är det bara 2 av 5 Brukare hemma. Imorgon åker de resterande  2 Brukarna hem över dagen till sina familjer för att fira jul  och kommer hem på kvällen. Jag måste ju vara på jobbet oavsett hur många som är borta eller hemma. Men det känns jättebra i hjärtat att så många Brukare får "komma hem" till jul  


Nej, nu måste jag lägga på en rem!!

Ha en jättebra forsatt fredag...dagen för doppare dagen!!! Hi hi!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby       

Av anaby - 23 december 2011 18:29

Här kommer en filmsnutt från hur den fd. muggen ser ut idag. Lite dålig kvalitet så ni får ha överseende med det  ....men man ser allafall HUR det ser ut idag  Önskar att jag kunde filma hur otroligt snällt T står helt stilla medans jag tvättar, smörjer och dolar på  ...men det är lite svårt att hålla i kameran och tvätta samtidigt  Ni får hålla tillgodo med att han står snällt  och stilla när jag filmar den här gången  



Så här ser det allafall ut idag  Vegebomsalvan tog bort det sista från frambenet  Så jag hoppas att det sista lilla som är kvar... försvinner från bakbenen också!!!


Mvh anaby     

Av anaby - 23 december 2011 12:21

Jag har sovit 11 timmar inatt!!! Oppsss   Det var nog välbehövligt kan jag tänka mig   Känner mig en aning mosig men rätt ok i knoppen idag  Vi har regn och rejäl blåst idag...8 sek meter... så någon ridning blir det inte...suck!! Jobbar inatt igen så jag får se hur det blir med ridningen imorgon. OM jag orkar med att rida en sväng direkt efter jobbet när jag kommer hem  Har räknat ut att det är nog minst folk på vägen på morgonen   Just nu känns det som 50/50 om jag orkar eller inte  Vi får se!!!

Nej, nu ska jag snart gå ner och ta hand om T idag  En himla tur att jag red honom väldigt ordentligt igår!!!!

Tänkte filma lite idag...bla muggbenet....har jag tur blir det några filmsnuttar att lägga in på bloggen  

Ha en fortsatt jättebra fredag!!!
Mvh anaby   

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards