anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 20 december 2011

Av anaby - 20 december 2011 19:00

Jag hade en bra natt på jobbet och har sovit riktigt gott idag   Just om jag var på väg ner till stallet ringde telefonen och det var svärmor nr 2!! Vi fick en mycket trevlig pratstund...länge 

Packade sedan ihop lite grejer och var just på väg ner till stallet igen...när telefonen ringer  Det var L-O som sa att han skulle bli sen hem från jobbet...NU ÄNTLIGEN KOM JAG MIG NER TILL STALLET!!! PUST!!!

Tog av lindorna och såg att muggen såg riktigt bra ut idag  Ingen tvättning endast smörjning och linda ben. Kändes otroligt skönt  Sedan blev det lunch till T, mockning mm. Passade på att "röja" undan lite i skrubben. Just nu har det varit MYCKET sjukvårdgrejer och en ICA-kasse med olika medikament till T  Som tagit upp mycket yta!! Nu ser det betydligt bättre ut!!! Har tagit hem en del grejer som jag vet att jag inte kommer att använda..och sånt som jag kommer att använda senare i vinter...la jag i plastbackarna med lock Blev riktigt bra!!!

När jag landat hemma såg jag att jag hade fått ett paket??? Det visade sig vara Vegebomsalvan (till muggen) som jag beställde i lördags!!! HIMMEL SÅ SNABB LEVERANS  I och för sig tog jag faktura så då kommer det direkt i brevlådan 

   


Det blir otroligt spännande att använda det imorgon!!!


Sedan har jag passat på att skruva ihop flexstigbyglarna som nu är färdig lackerade!! Tada!!


 


Det blev helt ok med svarta plattor mot den havanna-röda-metallicfärgen 


Jag har även ringt till Hovis för att höra om det är ok om han kommer ut vecka 1 och skor T?? Det var inga som helst problem!! Bara att ringa på måndag så bestämmer vi en tid senare under veckan  Härligt då är det klart!!!


Nu sitter jag hemma och har inte hunnit med att äta middag än  Måste svida om till jobbet och sedan skynda mig att äta någonting innan magen knorrar sönder  Åt frukost kl.05.00 på jobbet...och det var ju ett tag sedan!!! Helt och hållet mitt eget fel  Jag har en tendens att glömma bort att äta när det blir lite för mycket runt omkring....speciellt när tiden inte riktigt räcker till  


Nej, nu måste jag lägga på en rem för att hinna med allt innan jag åker till jobbet!!!
Ha en jättebra fortsatt tisdagkväll!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby           

Av anaby - 20 december 2011 05:26

Jag har inatt klurat på VAD jag ska börja "pyssla" med för någonting på min julledighet?? Har ju en hel del rep som jag har köpt in billigt från Rusta  

Tanken är att jag skulle vilja göra:

  • sidepull (vit)
  • halsring (röd)
  • long reining tömmar (vit)
  • fårskinnspadd (har ett fastsytt på ett schabrak som jag kommer att plocka loss och sedan göra en enklare varitant med bara en uppvikt kant framtill)
  • en ny reflexhuva som är lite stretchigare... och större modell!!!
  • Sy klart fickorna på fleecetäcket som jag kommer att använda till värmedynorna jag köpte under hösten!! Allt är färdigklippt...ska bara sys fast!! Orken har tyvärr trytit en aning....
  • Färga schabrak, fleecelindor och huvor bla rött och gult  Färgmani?? Jag nej, då  
  • Ev. köpa en röd fleecefilt och göra ett rött ländtäcke  Matchingsfreak? Jag nej, då  
  • Sy ett brunt ländtäcke...har nämligen fleece hemma redan  Galen människa? Självklart  

Listan kan göras hur lång som helst  Och jag har säkert glömt bort mycket av det jag har tänkt göra!! Så här ser allafall "planen" ut och jag kommer att göra allt på listan och mer därtill eftersom jag hinner med och lägga ut på bloggen  


Mvh anaby  

Av anaby - 20 december 2011 05:06

Det börjar vara dags att sätta upp 2012 års mål snart!! Jag har funderat och klurat på VAD jag ska sätta för mål??

När jag fick hem T september 2007 var målet att kunna få honom ridbar och hanterbar...sedan fortsatte jag att sätta upp mål allt eftersom. Dock trodde jag ALDRIG att han skulle vara så trevlig att rida och hantera som han är idag  Med tanke på HUR han var från början!! Allt har VERKLIGEN gått över förväntan med honom!!! Jag är verkligen jättenöjd med min häst hittills  Vi har haft en LÅNG resa som nu börjar stabilisera sig på allvar...det känns fantastiskt bra!! Som jag har skrivit så många ggr förrut...skulle jag inte byta bort honom mot någon annan häst  


Trots att vi inte har ridit för instruktör annat än under våren 2011 och då vid hoppträning har jag själv lyckats få ordning på honom. Det kan jag säga beror enbart på alla mina andra hästar som jag har ägt och vad jag har upplevt med dem!! Jag har tagit lite från mina erfarenheter med mina andra 7 och använt det på T  Är otroligt tacksam över alla mina hästar under årens lopp  ...eller 36 år...usch!! Jag är alldelens för gammal  Fniss!!!


Jag är otroligt tacksam att han är så frisk som han är och har varit hittills!!! STORT + i kanten!!!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 Här kommer några av våra mål för 2012:


  • Jag ska bygga upp mig konditionsmässigt och mentalt sakta men säkert så att jag orkar med att kunna åka in och träna sedan. Tyvärr kommer det att ta tid....men sakta men säkert räknar jag med att "vara iordning" igen och då kommer vi även att åka in kontinuerligt att träna.
  • T ska byggas upp konditionsmässigt i alla gångarter. Tror inte att det kommer att vara något problem bara det kommer snö!! Det är lättare att få ordning på honom än mig  
  • Fixa klart bakbommen på transporten så att jag kan börja lastträna igen!! Stort mål för året är att kunna lasta honom själv och åka in ensam och rida i ridhuset  

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

STÖRSTA MÅLET: Att både jag och T ska få vara friska!!!

 Det innebär bla för mig:

  •  diverse massagebehandlingar och löpning för att stärka upp kroppen.

 Bla för T:


  • Magnetbehandling och ET-besök för att få hjälp på traven när han bygger upp sig.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


 


Nej, nu har jag svamlat klart så här på morgonkvisten  


Önskar allihop en jättebra början på tisdagsmorgonen!!

Mvh anaby som snart får åka hem från jobbet  Tjjjoohhoo!!! 

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards