anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 11 december 2011

Av anaby - 11 december 2011 19:29

Gick ner till stallet för att rida mitt på dagen. Hade en förhoppning om att kunna rida på åkern idag   Tyvärr var det rejält med skare  Suck!!!  Började med att tvätta muggen, skölja, torka och sedan smörja med vaselin för att få de sista krustorna att släppa. Nu ser det riktigt bra ut där det varit som värst på muggbenet Mest rosa och minimalt med "gul hård gegga"  

Sedan var det dags att rida!! Idag blev det G4:an, remont och rött schabrak & huva Var ett tag sedan sist men så härligt när jag satt i sadeln!! Den är bara så underbar att sitta i den här sadeln 



Kort från i somras när jag invigde min G4:a  


   


Här är ett kort på ett av de gamla paren med "bronsfärgade" stigbyglar!!!


Vi började med att skritta ut på skaren till åkern. Det gick helt ok!!! Sedan skrittade vi några varv på åkern. Tror att det blev 6 varv...3 i varje...det blev allafall lite spår. Får fortsatta någon annan dag  Sedan skrittade vi tillbaka till vägen och jag "tog tjuren vid hornen" och bestämde mig för att skritta ut när det var som mest folk på vägen  Någon gång ska ju vara den första  Red inte mot kyrkan utan mot "älvutsikten" istället. Lagom tur idag för oss  Det var massor av folk som gick hela tiden!!! T brydde sig INTE om människorna...men de stora snöklumparna som låg bredvid vägen som plogbilen lämnat efter sig....var läskigare  Han är härlig min häst!!! Skötte sig exemplaris bland allt folk idag!! Jag är så himla nöjd  Skrittar dessutom på BRA!! Inget snubbel och inget "slå ihop sko" heller!! Jag kan knappt tro att det har börjat gå så jättebra att skritta med honom senaste tiden  

Tillbaka i vindskyddet...tvättade jag bort vaselinet och fick bort rejält med krustor. Torkade torrt och smorde med salvan och helosan + kompress + padd + fleecelindor på bägge bak. Frambenet såg väldigt bra ut!! Endast lite, lite kvar...hoppas att det läker ut nu!!!

Snälla hästen som står så snällt när jag både tvättar, torkar och dola på  När jag var klar med allt blev det lunch och magnetbehandling för T. Passade på att fylla på stora höhäcken så att T fick någonting att göra...och jag fick fortsätta jobba ifred  Ringde L-O för att höra om han hade tid att komma med en höbal?? Det skulle gå bra  Ringde efter en stund och sa att traktorn var borta?? Ringde efter en stund och sa att pappa var och skottade snö men skulle komma på ca 30 min. Perfekt då hinner jag med att både mocka och byta vatten innan balen kommer Pappa skulle höra av sig när han var på G!! Telefonen ringde igen på ca 1 min...det var L-O som berättade att pappa nu var på G tidigare än beräknat!!! Hade just börjat mocka  La på en rem och lagom tills jag hade mockat och hämtat vatten kom balen ner till stallet 

Sedan var det bara att plocka ihop sitt pick och pack och gå hem. L-O hade dragit upp spetten vi brukar använda till sommarhagen och satt ner dem i carporten. Jag hämtade elaggregatet och vi kopplade in det. Då var det bara att ta elkablen och gå ner till hagen och dra den därifrån. Första rullen var på 90 meter men den räckte bara till halva sträckan  Ska åka på Clas Ohlson imorgon och handla 100 meter till  Så vi kan installera allt klart imorgon.

Sedan har jag tvättat hästgrejer och smort T6:an, sadelgjord, martingal och micklem tränset 



Rambo micklem träns, 2-delat Kyro-pannband och huva. Har även tygelhakar på tyglarna   




Packat ner lite grejer jag ska ha ner till stallet imorgon så att jag inte behöver tänka på när jag ska gå ner. 

Jo, jag tog med mig kameran till stallet..hann ta 2 kort sedan var batteriet slut  Sedan glömmer jag kameran i stallet...men suck!!! Får ladda den imorgon och ta kort på tisdag istället  Det gäller att komma ihåg att ta hem grejerna inte bara att ta ner dem  Pga det kan jag inte ta kort på slutresultatet på stigbyglarna heller  Fixar det imorgon!!!!

Är fortfarande lite stel i nacken efter igår men jag smorde in mig med min "mirakelsalva" som är djupverkande och  luktar Jenka   Utan den hade jag nog inte tagit mig ner till stallet idag!! Den är helt suverän  Är jättebra att man endast kan smörja och behandla området man har ont/är stel på    

Nu väntar vi på att Dexter ska börja på Canal + series  Ska nog gå och göra en stor kopp choklad innan det blir dags att rugga i soffan!!

Ha en jättebra fortsatt söndagkväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby                       

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards