anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 19 december 2011

Täckeslagning!!!

Av anaby - 19 december 2011 17:25

Idag har jag lagat 3 täcken till T......less= en aning  

Jag började med det brun/gröna regntäcket...


 


...som T strimlat så fint längst ner i kanten på 2 ställen. För att göra det på enklast sätt...sick-sackade jag bara ihop revorna. Funkar ett tag för känner jag honom rätt....blir det samma sak nästa gång  Passade även på att sätta fast buntband på spännena. Han tuggar och drar sönder spännen och allt runt omkring. Om jag sätter buntband för att de ska sitta stilla brukar han faktiskt sluta efter ett tag 


Nästa täcke när jag kom hem från stallet blev det NYA blå regntäcket!!! SUCK!!


     


Också strimlad längst ner i kanten....även buntband på spännena på det här täcket!!

Ser ni "ett mönster" i T:s tuggsätt på täckena?? Bara höger sida!! Bara längst ner!!! Hmmm!!!


Sist men inte minst det bruna fodrade regntäcket som är tvättat och legat på tork under natten. VÄRST STRIMLAT AV TÄCKENA!!!



Man vet inte om man ska skratta eller gråta när man ser förödelsen??


 


Det enda som kändes bra var att det INTE fattas några delar...det är "bara" att sy ihop efter bästa förmåga  


 


Slutresultat!!! Hittade tyvärr ingen mörkbrun tråd..så det fick blir "rostfärgad" istället  Lyckades dock sy ihop allt efter lite klurande...och trixande   Samma sak med buntbanden!! Är så less på att han förstör spännena  


   


Har lyckats sy fast nedre delen på kantbandet och sedan halva på kantbandet som ligger uppåt så att säga. Sedan gick det bra att sick-sacka ihop det på den bruna delen. Körde dock 3 ggr för att få det att sitta fast ordentligt...eller ett tag i allafall  till min täckesmarodör   


Jag ska tillägga att just nu regnar/snöar det INTE ute!! Vilket innebär att T är "naken" idag 


Pust nu har jag varit duktig och lagat ett helt gäng med täcken!!! Hoppas och håller tummarna att det tar ett tag till nästa gång  Fast man vet ju aldrig med den här hästen 


Ha en jättebra fortsatt måndagkväll!!

Nu ska jag äta middag, ta en dusch och sedan göra mig iordning för jobb!! Jobbar nu 3 nätter i rad...ledig 1 natt och sedan sista natten för den här veckan  Har nämligen tagit semester på julafton 

Chilla lugnt  

Mvh anaby     

 
 
Bonnie

Bonnie

19 december 2011 21:40

Täckesmarodörer är inte att leka med, du får hota honom med en sån där haklapp om han inte skärper sig;)

http://teamkarlsson.blogg.se

anaby

20 december 2011 05:04

Tanken har slagit mig;) Hi hi!! Får väl se vad "Herr´n" hittar på framöver!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Karja

Karja

19 december 2011 21:55

håller tummarna för att det ska dröja ett tag innan han gör sönder täckena igen.
sv: jo resan gick jätte bra.här e de barmark :P tyvärr så va de ju mörkt när ja kom hit så har inte sett så mycke av gården förutom djuren och stallet

http://www.myonelife.nu

anaby

20 december 2011 05:06

Jo, nu känns det som om jag skulle vilja slippa lite täckeslagning....jag får se vad som händer;)

Vad skönt att resan har gått bra:D Du har allafall sett lite av vyerna när du kom fram!! Det blir mer imorgon:)

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Jenny

Jenny

20 december 2011 13:49

Oj vad du legat i! Duktigt att ta tag i sådant tråkigt som täckeslagning :) Men hur bär sig T egentligen åt när han river sönder dem just där? :p

http://islandstokan.bloggplatsen.se

anaby

20 december 2011 20:11

Tänkte att det var lika bra att sy klart alla täcken innan jag började jobba:S Kändes otroligt skönt när det var klart!! Pust!!

Jo, du han har en egen variant av "roll-kur" fast han står stilla...han viker in hela huvudet ALLT vad som går och sedan tuggar han på täcket och rimsar upp det i fina bitar:O Otroligt hur den här hästen kan vara smidig emellanåt med sin stora kropp;)

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards