anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 5 december 2011

Ridit, Kvinnokliniken och handla mat:)

Av anaby - 5 december 2011 17:35

Ställde väckarklockan för att stiga upp i tid så att jag hann med att rida innan jag skulle åka iväg till Kvinnokliniken idag.

T såg nöjd ut när det var snö i hagen...han hann ju med att rulla sig igår i leran...så tyvärr hann jag få en "ler-inpackad-mammut" att borsta idag  Men det gick rätt så fort med Magic Brush!!! Jag tycker den är väldigt lätt och bra att borsta med 

På med sadel och träns och ut på en ridtur   T tyckte att det var lite läskigt att det var vitt ÖVERALLT idag 

Inget snubbel och knappt någon "hak i sko" heller= nöjd matte 

När vi kom till kyrkan och skulle fortsatta nedanför så var det en traktor som höll på med någonting i förrådsutrymmet de har där. Han körde då omkring mer eller mindre som en galning  Men jag ville ha förbi T...även om han blev lite stressad och tyckte att det var läskigt...förbi tog vi oss  Dock en aning stressad resten av ridturen men vissa saker får man helt enkelt ta som det blir....

Jag har både skrittat och travat lite trots att det var hårt idag. Det blev 3 st korta travsträckor och jag hade en väldigt nöjd häst efteråt  Sista travsträckan var riktigt, riktigt bra 

När vi kom hem till stallet var det dags att ta bort fleecelindorna. Jag tyckte att det såg riktigt bra ut!!! Ingen tvätt idag utan jag borstade försiktigt bort Socatilen med en borsta och la sedan ett "sprit-omslag" som fick sitta på i ca 5 timmar. Sedan fyllde jag på stora höhäcken med 4 säckar...mockade hage + vindskydd..medans en nöjd T åt ur höhäcken  

                 Favoritstället nr 2  ...vindskyddet är favoritställe nr 1  


Gjorde en runda runt elbandet på utbyggnaden på nya vinterhagen när jag ändå var igång...alla 3 elband var fulla i snö!! Tog bort på alla elband så att det INTE fryser fast och blir omöjligt att ta bort....

Bytte till helt nytt vatten i Termobaren...sedan var det bara att ta hem "tvätten för dagen" och skynda sig hem och duscha...

Hann med att duscha och sedan var det bara att åka till Sjukhuset!! Fick skjuts av snälla pappa  Det är så otroligt svårt att hitta en parkering på dagtid där...suck!! 

  Det gick bra att sätta in spiralen...eller ärligt ska jag väl tillägga att DET KÄNDES men det är ju en övergående smärta...så man får ju bita ihop och gilla läget helt enkelt  Är nöjd att jag fick en sån duktig Barnmorska som hjälpte mig  Om allt funkar som det ska och det inte blir värre än jag har haft det tidigare....ska spiralen bytas ut efter 5 år!!! Skulle vara guld om det här kunde funka nu!!

Säger samma sak till er som jag sa till Barnmorska:

Vad som än händer så kan det INTE bli värre än jag har haft det nu!!! Frågan är bara HUR mycket eller lite bättre det blir...det får framtiden utvisa!!  Jag är optimist Annars skulle jag inte orka med det här!!!

Ringde till pappa för hämtning och sedan när jag kom hem åkte jag ner till T för att ta bort "spritomslaget" och smörja och linda benen. Det såg mycket bra ut  Även frambenet fick sig ett spritomslag idag. Sedan klippte jag bort en massa päls just där muggen är...då blir det lättare att hålla rent och smörja 

T stog lös helt lugnt i mörkret när jag har på mig pannlampan för att se vad jag gör... och fixar och grejar...springer emellan vindskydd och höhäck...för att hämta och lämna grejer!! Han rör verkligen INTE en fena och står bara och väntar tills jag är klar med allt  

Får se vad min Veterinär säger imorgon eller på onsdag!!! Det ser betydligt mycket bättre ut med både svullnad och mugg än det gjorde bara för 1 vecka sedan   

Nu har vi ätit middag här hemma och ska iväg och handla lite mat. Vi har ingen mjölk hemma och det fattas även en massa annat ätbart som behövs under veckan  


Nej, gott folk!! Dags att göra ett ryck och åka till Willys och handla mat!!

Ha en jättebra fortsatt måndagkväll!!!

Mvh anaby  

 
 
Karja

Karja

5 december 2011 18:25

va skönt att de har blitt så mycke bättre nu på bara en vecka =) hoppas att denna lösning funkar för er. va mysigt han ser ut å ha de nu i snön =)

http://www.myonelife.nu

anaby

5 december 2011 18:48

Jo, tack och lov att det har skett en STOR förändring....har varit väldigt nära till både gråt och depression kan jag säga:O

Jag håller verkligen tummarna att det här funkar för mig nu!!!

Han trivs som fisken i vatten när det kommer snö;) Älskar att rulla sig i både snö och lera:S Hi hi!! Snö tycker jag är bättre;)

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Karja

Karja

5 december 2011 18:55

sv: hehe jo ja håller med dig om att snö är bättre än lera, när dom ska rulla sig.va skönt att de är så nära =) tycker de e blir bra bilder ändå man ser ju hur de ser ut.

http://www.myonelife.nu

anaby

6 december 2011 00:17

Precis!! Hellre snö än lera;) Hi hi!!

Skapliga bilder..man ser vad det innehåller men tyvärr lite grumliga:( Får se om det blir bättre med vanliga kameran imorgon:)

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards