anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2013

Lite av varje idag:D

Av anaby - 11 oktober 2013 19:42

Igår kväll var vi på Bio och såg på Riddick   En kompis till mig och hennes dotter följde med oss den här gången. Och tyckte att det var jättetrevligt  Är alltid roligare och trevligare att gå på Bio om man är några stycken  

Filmen var helt ok.....Riddick är ju Riddick  Och den 3:e filmen om honom. Underhållande!!!


Jag bestämde mig igår för att T skulle få vila idag och vid lunchtid gick jag ut för att ge honom hö och kraftfoder här uppe vid huset. Det är jättesmidigt att kunna ge honom mat både här uppe och nere i vindskyddet  

Fyllde på nytt vatten i paddocken också då T för ovanlighetens skull druckit upp allt på endast någon dag!!!

Gick sedan in för att äta lunch själv. Sedan började jag fixa med flyttlådorna som jag köpte billigt på Rusta. Har använt 6 st av 10 st lådor. Ska åka iväg imorgon och köpa 10 st till. Jag har nämligen rensat ut "sommarkläder" ur min garderob och då känns det väldigt smidigt att lägga ner dem i dessa lådor och bara märka upp och stapla på varandra  Jag har bla en låda där det står: flughuvor, hästgodis, diverse, liniment mm. Det blir en del som kommer att få slängas bort också...eller tas bort. Jag har bla 2 st "tjock-TV-apparater" i  mitt rum som står och tar upp plats. Bättre att göra sig av med dem när vi ändå inte använder dem. Jag ska ta och rensa ut rejält nere i källaren i höst också. Har en hel del som vi INTE använder som som står och tar upp plats. Bättre att få bättre ordning och framför allt bättre plats nere i källaren!! Längtar tills alla är fixat och klart!!!

Men tills vidare börjar jag uppe i mitt rum och sedan blir det att ta lite i taget när jag är ledig...så till slut är allt fixat och klart  

När jag var nöjd med packningen i lådorna för dagen gick jag ut för att gå ner och fylla på hö i vindskyddet och mocka. T kom ner på en liten stund och då var jag på väg upp igen. Sedan satte jag igång och rensa eller rättare sagt klippa ner rabatterna och plocka in solcellsbelysningen för i år.



Japp!! Nu var det klart  

 

I bägge rabatterna  Skönt att ha det gjort innan snön kommer!!



Passade på att fota vårt äppelträd som vi planterade för 20 år sedan när vi gifte oss  Tyvärr är det en babiljon "små" äpplen istället för äpplen i normal storlek  


   

Tänk om det hade varit normalstora äpplen!!!!


 

Blev lite förvåna när jag upptäckte att det fortfarande finns björnbär kvar!! Hi hi!!


När jag var klar i trädgården gick jag ner till sommarhagen för att mocka. Det blev 5 skottkärror och tog ca 1 timme att göra. Men nu har jag mockat noga överallt där jag kunde se någon bajshög  


 

Mockningen underlättar otroligt mycket med hjälp av tillbehören till höger. Använder i princip aldrig den vanliga plastgrepen längre utan tar bara med mig plastskopan och metalgrepen. Det går så otroligt mycket smidigare när man ska mocka i gräset  Uppskattningsvis går det på halva tiden om man jämför med när jag mockade med en "vanlig" plastgrep...

Sedan var det bara att gå hem och äta middag. Idag blev det vegetarisk pizza och 1 glas vitt vin  Ska också unna mig chips & dipp ikväll!! Det hör INTE till vanligheterna!! Hi hi!!

När middagen var avklarad kokade jag hjortronsylt 


 


Det får nu stå och kallna tills imorgon när jag ska packatera dem i plastburkar. Blir fina fisken!!!


Igår kväll kokade jag björnbärssylt för första gången i mitt liv  Det visade sig att björnbären jag hade samlat varje dag vägde 1 kg!! HELT OTROLIGT MYCKET!!!


 

Det blev ungefär 1,5 kg björnbärssylt  


 

  Björnbären är mörka...nästan svarta...men när jag fryste ner dem blev de röda?? Och sylten är också röd?? Hmmm!! Mysko som bara den  

De blev otroligt gott allafall  Nu får vi hushålla och använda dem vi speciella tillfällen så att det räcker hela vintern  


Nu ska jag bara chilla och må bra resten av kvällen 

Ha en fortsatt jättebra fredag!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards